Bästa rb!

2013-07-16 @ 15:01:21 / Vardag

Rb var suverän idag, vi red alltså ett dressyrpass på banan han har varit lite ledig från dressyr i ca 2 veckor - de behövs ibland, han är ju trotsallt bara unghäst och de är viktigt med lite vila för kropp och knopp.

Så idag kände jag i början att han va lite surig, han kan va så ibland och han kändes lite fast i högersidan, så jag tog loss honom red fram i trav en ganska lång stund, låg form och mycket ställa böja sen va han fin och jag kunde plocka upp han och sätta mig ner. Tränade mycket skänkelvikningar och övergångar för att komma igång.

Sen hittade jag ett knep att få bra travökningar, rb har ju ett mycket bra steg men han vet inte hur han ska använda de, i ökningarna blir han mest springig men de är ju för att han inte orkar bära sig. Men idag hittade jag ett sätt att träna på, å då rider jag först en öppna då får jag honom samlad på bakbenen och med en lite högre form och rörliga framben, utifrån det rakrikta och rida på i ökad trav. Fick till några bra ökningar då han dansade fram men sen orka han inte mer. Men de gäller att ta de pö om pö och tillslut kan man bygga på det. Ska fortsätta träna såhär så kan de bli riktigt bra tror jag!

I galoppen jobbade jag inte så mycket, red i en rund form och ett litet högre tempo, ibland satte jag han på rumpan tog nån förvänd och så fick de räcka så liksom. De va bara lite gympa idag! Imorgon ska jag träna lite hårdare.

Längtar tills nästa träning jag tror Erika kommer va jätte nöjd!
Fick rida med remont idag då han fått lite skavsår, hiss eller diss till remontnosgrimman?;)



Postat av: Stina

Ingen diss till remonten men han får ett "ädlare" huvud i den andra, tycker personligen att det är snyggare! Tänkte på sist jag red förbi när du red på ridbanan att han går otroligt bra, du har verkligen gjort ett toppen jobb!

Svar: ja jag föredrar det andra, men eftersom han fått skav där tack vare flughuvan så får de bli remont ett tag.. Åh tack så hemskt mycket, va kul att du hann reflektera över det! du får gärna komma förbi nån dag :)
Evelinn Åkerman

Postat av: Tove - Ponnyryttaren <3

Svar: Jo javet. Lite olika färg, men det syns verkligen inte på hästen. Genomskådat tiotals bilder för att se hur det ser ut ;)

Haha. Vill "stajla" henne lite, mest en kul grej på sista lägret med henne ;)

Tack för tipsen :)

2013-07-16 @ 22:17:31 / http://sesu.horseworld.se
Postat av: Lina Green♣ - Hon med isisen

Din ponny är så fin!!

Svar: å taaack!
Evelinn Åkerman

2013-07-16 @ 22:20:44 / http://linaoshandy.blogg.se
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Sv: Jag förstår att du trott det! Hon ser väldigt stor och maffig ut på en del bilder :)

Svar: jaa:)
Evelinn Åkerman

2013-07-16 @ 22:39:30 / http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: