Presentation

2014-11-30 @ 23:13:00 / Vardag
Hej och välkomna till min blogg! Mitt namn är Evelinn Åkerman och jag har bloggat här sen november 2009. enewe.se är en vardagsblogg med hästinriktning då hela mitt liv kretsar runt ridsporten och framförallt dressyr. Jag har ridit i 12 år av mitt 18 åriga liv, det finns inte så mycket till val när man är uppvuxen på en hästgård där hästar alltid funnits runt omkring mig. Gården ligger söder om Örebro här har vi ett nybyggt stall och ridbana, stora hagar och bra ridvägar. Tillsammans med min mamma driver vi ett innackorderingsstall och har 9 boxplatser att fylla ut. Vi tar även emot in och tillridningshästar för utbildning i dressyr. 
 
Jag har trots min låga ålder stor erfarenhet då jag utbildat alla mina egna ponnyer från LC till FEI dressyr, har arbetat som unghästutbildare och beridare i ett utbildningstall samt att jag åker med jämna mellanrum till Brolötens Dressyrcentrum där jag jobbar och tränar. 
 
Utöver hästarna så har jag ett matintresse och håller just nu på att utbilda mig till kock, jag går andra året på gymnasiet i hallsberg. Jag har också ett stort träning och hälsa intresse som jag brukar dela med mig utav ibland då många av mina vakna timmar spenderas på gymmet!
 
Kontakt: [email protected]
 

 
Genom alla dessa år har jag haft olika hästar som kommit och gått men hästen med stor H fick jag 2010, det var då mitt framtidslöfte men var jag inte visste var att vägen dit skulle bli lång. Rhett butler 4 år hade blivit min, en svart vildbuse med glimten i ögan. Idag har han utvecklas till en maffig dressyrponny med mycket temperament som är otroligt vacker att vila ögonen på. Rb som han kallas är en connemaravalack som är 9 år e. Juno Rory ue. Hagens O'Chief, tillsammans har vi vinster upp tillochmed LA P:1 och det är han som bloggen till största del handlar om.
 
Rhett Butler är tillsalu! 
 
 

 
Jag ska också presentera en ny häst i teamet som jag fick förtroendet till att rida i början av 2015. Det är ett vackert sto vid namn Queen P som jag har i träning och tävling, hon är 14 år e. Quite Easy ue. Feliciano med mycket stor potencial! Vi har tävlat upp tillochmed vinst i LA på 71%, Msv C med placeringar samt två färdiga kval till Msv B.
Ägare: Anna Ekman
 


Postat av: Philippa

Du rider så fint :)

Svar: Åh tack så jätte mycket!
Evelinn Åkerman

2015-01-20 @ 19:16:32 / http://hopplapallarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: