Svar på frågestund del 1

2013-07-17 @ 15:55:00 / Svar på tal
Zanna:
Vilka bloggar läser du dagligen ? Svar: dressyrmupparna, linnforsstrom, liinadolk, juliawesen, victorias, ja dvs bara dressyrbloggar
Vad tycker du om islandshästar ? Svar: dom är väl söta, har själv aldrig ridit en, tror inte det är riktigt min typ av häst.
Hur tycker du att en bra blogg ska vara ? Svar: Mycket bilder, starka åsikter, våga provocera sina läsare! låter lite som min blogg eller va tycker ni?;)
Hur länge har du hållt på med hästar ? Svar: har ridit i 10 år, innan de va jag rädd för hästar haha..
Vad tycker du om min blogg ? Svar: bra text, somrig design och söta islänningar!
Har du några mål med din blogg ? Svar: njaa, vill väl inte bli en kändis direkt vill bara sprida en positiv stämning och vara insiprerande.
Vad skulle du gjort om du vann 100.000 ? Svar: åh shit, vet inte. skulle väl köpt lite saker jag ville ha, typ nya kläder, lite hästgrejer, elektionikprylar sen skulle jag spara till körkort, lägenhet och resa.


Sara: 
Hur många gånger har du åkt av? Svar: åh herrgud, ingen aning, men inte allt för många.. kanske 25 gånger under 10 år som ryttare
Bästa tävlingen 2012? Svar: I Örsta, LC och debut LB var nöjd överlag och fick en fin placering
 Vad har du för mål med ridningen? Svar: Vill få ut de bästa jag kan av rb, komma så långt det går nu tills jag blir 18. Sen har jag inga planer på att skaffa storhäst, men vi får väl se
Vad har du för mål inför nästa termin? Svar: Ut och rida LA, åka på större tävlingar kvala nationellt
Har du haft fler hästar än Rb? Kan du skriva lite om dom isf? Svar: Ja min första häst som jag har kvar än idag heter Winnie, en shettis som jag tävlat hoppning med. nu är hon 21 år gammal och lär min lillebror rida. Sen min förra ponny Acrobat som jag fick när han va 4, vi tävlade de högsta LA klasserna i dressyr men nu är han såld 
Vad är det högsta du hoppat? Svar: Den tiden jag hoppade så hoppade jag 90 cm med min shettis på 110, det tycker jag va rätt bra, acrobat har jag nog också skuttat över 90, rb har jag knappt hoppat 80 cm.. rädd som man e..
 
min klubbkamrat Maja:
This or that:
Häst som är lite för stor eller lite liten? 
Kille som är överdrivet biff eller spinkig? 
Skrikgul eller neongrön outfit? 
Dressyr eller hoppsadel? 
Färgstark och vågad eller klassisk och stilren outfit på dressyr/hopptävling?
 
Tove:
Om du själv fick välja, är Acrobat eller RB finast att se på? Svar: åh va svårt, det känns ju lite taskigt nu nä'r acrobat inte är min längre. Men Acrobat är liksom sagolik, han är fin att se på men Rb tycker jag är snyggare, han är lite kraftigare, har bättre steg men dom båda har lika stor utstrålning och jag älskar dom lika mycket!
Vilken häst tycker du du lyckats bäst med, Winnie, Acrobat eller RB? Svar: Acrobat, men jag hoppas rb går längre!
Vad är ditt högsta rimliga mål med RB? Svar: Svårt att säga, men jag skulle vilja rida sm!
Vad tycker du om Hööks? Svar: Bra grejer till ett billigt pris, sen är inte alltid kvalitén den bästa men de får man räkna med.
Vart handlar du oftast?Svar: de blir nog hööks, till häst o de i örebro, annars gillar jag skarpt charlies häst och hund men de blir ju då man är i jönköping.

Johanna:
Vad är det bästa med RB och det bäst med acrobat? Sämsta med RB o sämsta med acrobat? :) Svar: Svårt.. Det bästa med Acrobat är att han är så himla lätt lärd, på två år gick han från LC till medelsvåra rörelser, typ som när jag lärde han galoppombyten i språnget, testade några gånger och sen gjorde han klockrena. Det sämsta då (vet inte hur han är nu) va att han va lite stressad i stallet, på stallgången, eller när man va ute på tävling så va han lite vild, men han va ju bara unghäst då.
De sämsta med RB är hans humör, han har mycket stark egen vilja och gör inte alltid som man säger utan en protest innan. Det bästa är att han är sjukt fin när man får igenom det man vill och han förstår hur han ska göra.

 


Postat av: Kajsa

Fina hästar!

Svar: tack!!
Evelinn Åkerman

2013-07-17 @ 16:48:56 / http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Postat av: Tove

Jättefin blogg!

Svar: åh tack!
Evelinn Åkerman

2013-07-17 @ 18:44:43 / http://granaryttarna.se
Postat av: Petronella - siktar mot stjärnorna

Åh är ponnyn i headern din? Så himla himla fin!!

Svar: ja de är han! tack snälla!!
Evelinn Åkerman

2013-07-17 @ 21:22:43 / http://petronellalarsson.blogg.se
Postat av: Fanny och Filippa

Du har också en fin blogg ! Ja,det är kul :)

Svar: tack!
Evelinn Åkerman

2013-07-17 @ 22:22:55 / http://syrrornaenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: