min älskade Winnie

2014-12-23 @ 13:45:00 / Vardag
Min första häst Miss Winnie står ju än kvar här på gården och har nu varit min i 10 år. Jag har lärt mig alla grunder på henne och hon håller jag väldigt kärt.. Men som ni säkert förstår kan jag inte rida henne då hon är en shettis så vi försöker hitta barn som vill lära sig på henne, men det är så himla svårt! Hon är ju världens snällaste häst som aldrig gjort något dumt men ingen av barnen som är här håller intresset vid liv, jag förstår inte! När jag var barn inte tröttnade jag då för att det blev kallt eller för att det regnade en dag, jag klagade inte över att jag var tvungen att mocka varenda dag åt min häst, allt det andra var ju hur kul som helst och de barnen som kommer hit måste ju bara ta hand om henne några dagar i veckan det borde väl inte vara så jobbigt?! Men ändå är det ingen som håller intresset vid liv och det är så himla tråkigt för det slutar med att älskade Winnie står här i hagen och bara skrotar...
 
Jag försöker ju aktivera henne så gott jag kan med lite tömkörning och longering men hon vill ju ut i skogen, ridas, galopperas, hoppa små hinder, hon älskar ju allt det där och är en alldeles för snäll barnponny för att bara gå och skrota :/ 
Önskar vi kunde hitta någon som älskar henne lika mycket som jag gjorde när jag var barn♥
 
 
alltså jag är så ful på alla bilder men det struntar jag i för jag blir så varm av att se winnie i sitt esse! nästan så att tårarna rinner på mig...


Postat av: Sanna Börjesson

Att du inte tar med Winnie ut i skogen när du rider RB? Håller du Winnie i en longeringslina och skrittar ska det nog inte vara några problem. Dock kanske bara en skrittrunda, men det kan ju alltid vara något. Jag har sett några som gör så med sina ponnys. Men aja.
Lycka till, mycket roligt att kunna följa din utveckling tillsammans med RB.

Svar: Men de kanske jag kan göra! Va smart!
Evelinn Åkerman

2014-12-23 @ 14:05:05
Postat av: Telma

Åh så söt ponny! Har en lillasyster som gillar att rida men hon gillar mer lite mindre ponnys, hon tycker inte om att dra sig ut på Sopot i skogen (vilket jag inte förstår;)) t ex. Shettisar älskar hon. Tyvärr bor vi ju typ två timmar ifrån varandra om jag förstått rätt!

Svar: Winnie är en shettis :)
Evelinn Åkerman

2014-12-23 @ 14:12:42 / http://nouw.com/telmasopot
Postat av: Stina

Hon är sjukt söt Winnie och jag har alltid tyckt att hon är en häftig häst!:) Kul bild ifrån ridlägret förresten, till och med jag och Chimal är med där, sista året jag var med i viby rid och kör sällskap:)

Postat av: Anonym

Hon är så söt! Hoppas du kan hitta någon som vill rida henne :)

2014-12-24 @ 14:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: