Kusten är klar!

2014-02-26 @ 21:59:00 / Vardag
Allt är bra med rb, precis som jag förutspådde! Han är super fin i kroppen, jätte fräsch och välmusklad och inga spänningar alls. Så skönt att få höra det och se att han njuter av att bli masserad och inte visar nåra tecken på att det gör ont.
 
Man är ju alltid lite nervös, iallafall jag, när de känner igenom hela hästen. visst hade han haft ont så hade jag märkt det men det kan ju vara muskler som är spända eller överansträngda som jag tycker kan vara svåra att märka. Rädd att det ska finnas något som förstör alla mina planer, men glad att jag har tillgång och kan kolla upp han med jämna mellanrum, hellre en gång för mycket än en gång för lite. Och ni som känner mig nu ni vet ju att jag är sååå kinkig med min häst när det gäller sånt. 
I höstas trodde ju jag att han var halt, eller jag kände att något var fel i hans rörelsemönster. Folk runt omkring mig sa näää han ser normal ut, det är inget fel. Men jag fick min vilja igenom och vi tog ut en veterinär som jag fick longera inför, rida inför och sen gjorde vi ett böjprov. Helt utan anmärkning. Men sen ville hon känna lite över ryggen och titta på sadeln då såg vi att den va några millimeter för trång så han fått liiite liite spänningar i den. Inget farligt eller så men det kände jag att något inte stämde. Så vi breddade sadeln och så fick han en månads vila (fast han inte behövde så mycket) och 4 gånger behandling mot det så var han ridbar igen. Men det är inget som försvinner lätt utan har de en gång kommit så sitter de i, inget som gör ont när man rider eller så som tur är. Men jag är alltid noga att använda linement där och sen efter jag använt back on track har det blivit så mycket bättre! Så nu idag när marie var ute så fanns det inget att anmärka på, han visade inga tecken på obehag och det va sååå skönt. Tänkte väl att det är ganska givet att han kommer vara lite spänd eller kanske överansträngd/träningsvärk sen 7 dagars hårdträning i Brolöten men icke! förstår ni min lättnad.
 
så nu är det bara att tuta och köra som vi gjort tidigare, är glad att jag kollade ändå så man inte börjar rida och så kanske det var nåt där som bara byggs på och blir värre och värre sen har man nåt som man inte blir av med.
Så taggad på livet och på att träna och tävla, på att visa upp min fina häst han är verkligen i toppform! Vinterns träning har gett resultat.
 
såhär ser planen ut:
16 Mars - Träning för Charles Jonsson
23 Mars - Årets första tävling i Mariestad LC LB
6 April - Tävling i Gyttorp? (om den ens blir av?) LC LB
Träningar för Erika?
26 April - Örebrotraktens rf LC LB / LB LA 
3 Maj - Laxå rs LB LA
(9-11 Maj - Meeting i Wirsbo ?) / 11 Maj - Örebro Ryttarteam LB LA
 
Någon av er som planerar att åka på samma tävlingar?
 
 
 


Postat av: Felicia

behöver du hästskötare/fotograf?? <3<3

Svar: åh vill du det?<3<3
Evelinn Åkerman

2014-02-27 @ 09:52:35 / http://feliciaaspluund.blogg.se
Postat av: Amanda

Då ses vi nog i Gyttorp, vad spännande att ses igen! :D

Svar: gud va kul! :DD
Evelinn Åkerman

2014-02-27 @ 17:11:40 / http://teamnelander.blogg.se
Postat av: Sara

Kommer att vara i Wirsbo någon av dagarna :)

Svar: åh va kul!
Evelinn Åkerman

2014-02-27 @ 17:15:04 / http://sterkriders.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: