Tävlingsresultat

2014-05-11 @ 15:44:54 / Tävling
Idag fick vi våra sämsta resultat för året, men det kändes inte dåligt för de utan två helt okej ritter men domaren verkade inte tycka detsamma, trist! Förutsättningarna var inte helt på våran sida idag, konstant ösregn och en hel långsida som låg under vatten till LAn, usch.. Klart Rb inte vill plaska där men det gjorde han iallafall min ängel.

Till första klassen fick vi en riktigt kass framridning, allt va kaos där inne totalt! Massa ungar som red hej vilt, kolla sig inte runt, knappt nån verka ha koll på högerregeln eller släppa före dom i högre hastighet, men det värsta va nog när jag kom i ökad trav på diagonalen och så korsar en tjej min väg så jag får göra halt, hon där emot skittade på lång tygel MED mobilen i handen!! 
nej riktigt tråkigt att vara ute på tävlingar när folk bokstavligt talat inte kan rida på en framridning, man blir så ofokuserad när man jämt och ständigt måste hålla koll så ungar inte rider framför eller bakom en, inte nog med det ingen visar hänsyn att jag har en häst som sparkar, jag varnar såklart med rött men många rider ändå upp i rumpan på en. Rb var inte på bästa humöret idag och la av tre stora bakutserier, de va nära att det träffa flera.. suck
 
Så efter en skit framridning helt enkelt så gick jag in med noll förhoppningar till LB:n och rb gick med handbromsen i, verkligen inte likt han, men jag tror det berodde på vädret. Fick 64% och där med andra placerad.
 
Till LAn fick jag en mycket bättre framridning, de sista 10 minuterna va verkligen WOW! så kul. Men sen tappa vi de ute i regnet tyvärr, men det kändes inte helt klappruttet utan ändå helt okej. Domaren verkade inte hålla med utan gav oss 62% vilket jag och alla andra tyckte va snålt, jag hämta inte ens det protokollet.
 
Jaja hem och ladda om igen!
 
 
 


Postat av: Silke

Ni två är så fina!!

Svar: Tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 16:03:47 / http://silkez.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

Hem och ladda om igen som du skriver, ingen idé att deppa ihop över det! Ni är alltid så fina ändå :D men varför hämtade du inte ut protokollet för? Man vill ju veta varför man får den procent man får, vad man ska förbättra ^^

Svar: Nä jag vet inte tyckte det kändes orättvist, med tanke på att vi nästan fick 70% helgen innan så. Dessutom ville jag bara hem va så himla blöt och kall och allt va kladdigt, rb va också blöt och kall så ville få in han i transporten :) kram
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 17:39:39 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Anonym

Ibland har man sämre dagar och idag kanske var en sådan dag, och förra gången när du red på 70% hade du en bra dag. Så är det, för alla. Upp och ner hela tiden. Men att inte hämta protokollet är inte att rekommendera och speciellt inte när man har massa läsare som kan ta efter. Om man inte har läst vad som står i protokollet så vet man inte vad man ska göra bättre, man kanske till och med håller med domaren när man läst igenom. Glöm inte bort att domarna vet vad de gör, de är sååå skickliga både på ridning och att analysera den. Då är det bästa man kan få ett protokoll där det står svart på vitt vad man kan göra bättre. Kram

Svar: Absolut ska man göra de, första gången jag lät bli men om du läser en annan kommentar här så kanske du förstår att vi va genomblöta ända in på skinnet och bara ville hem!
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 19:12:17
Postat av: Alva

Jag tycker ändå att du gjorde det bästa av situationen! =) Ni kommer igen nästa gång =) Det är bland det värsta jag vet när folk inte har någon hänsyn till andra på framridningen! Jag fattar liksom inte, lär inte alla föräldrar deras barn att det ekipage som går i högsta gångart har företräde och om man rider i samma gångart så är det högerregeln som gäller? Eller vet inte föräldrarna det dem heller? Ibland undrar man... =/
Rb är iaf väldigt fin på bilderna, även om domaren inte höll med! =) kram <3

Svar: Jaa vi försökte! Tack snälla du, kram <3
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 19:20:47
Postat av: Anonym

Dom brukar vara väldigt snåla med poängen på ört så du ska absolut vara nöjd!

Svar: Tack så mycket! Ja de är trist när man väntar sig mer men vad kan man göra åt de, har ju valt en bedömningsport så :) kram
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 19:36:12
Postat av: Mia

Du tävlar ju bland rätt så unga ryttare när man är på lb/ la , de har ju inte så mycket rutin. Bra att gå igenom protokollet efter , även om man ville hem, på bilderna ser han lite låg ut så det kanske drog ner. Grattis till placeringen i Lb

Svar: Ja just dom som va värst va dom som skulle starta lc, vissa hade noll koll och det är rent utav farligt när man sitter på en häst som exploderar när som helst.
Tack.
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 19:54:58
Postat av: Ebba

Jag kämpar för att få 62 och hade varit glad för det, även om man har en dålig dag :)
Grattis till placeringen i b1'an i alla fall :)

Svar: Absolut är jag glad för det! Men trodde bara lite högre % i jämförelse med tidigare starter och det får man vara besviken för.
Tack! Lycka till
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 20:46:06
Postat av: Amanda Hellman

Jag tyckte ni var fantastiskt duktiga! Stort grattis duktiga ni! <3

Svar: Tack så jätte mycket Amanda!!<3
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 20:52:48 / http://perfectpony.blogg.se
Postat av: Julia

Åh det är så hemskt >.< men du gjorde det bästa utav situationen, bra jobbat! Och grattis! Kram.

Svar: Jaa verkligen! Tack så mycket kram <3
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 21:41:58 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Maria Blix

Kanske dax för mobilförbud på framridingar.

Svar: Det tycker jag du kan framföra du som har foten inne så att säga!:)
Evelinn Åkerman

2014-05-12 @ 14:49:06 / http://mariablix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: