Rbs pass igår

2015-05-08 @ 09:08:00 / Vardag
Förlåt för dålig återkoppling igår men dagen gick verkligen i ett! Det viktigaste var att mitt rum blev städat och sen hade hela eftermiddagen gått så då var det bara ut och rida mina två stjärnor. Tänkte att jag skulle berätta om passen i två inlägg och jag börjar med Rb. 

Började skrittjobba honom på volt och genom att flytta för skänken, tyckte redan här att han kändes fin och med mig så jag började trava och bara fokuserade på att ha honom låg i formen. Rb är så otroligt lätt i munnen nästan lite för lätt så det känns spm att det blir tomt i handen så jag letade efter ett tydligare stöd redan från början. Gick över i galopp och han var lika fin här, red på framåt och lät han sträcka ut i en låg form. Gick över till en mer kontrollerad galopp och så gjorde jag galopp-skrittövergångar där jag ibland byter och fattar förvänd bara för att han inte ska tro att han kan själv. Men han gör den förvända galoppen lika lätt som rättvänd så det är skönt! 
I traven gjorde jag några öppnor och över till slutor på långsidorna, han är väldigt lätt och medgörlig. Rb känns faktiskt på topp! 

Under tiden jag red så hoppade Lovisa samtidigt på banan så det slutade med att Rb och jag också tog några språng, han överraskade mig faktiskt med en riktigt fin bjudning och fina språng över hinderna. Jag har ju aldrig riktigt gett honom chansen till att utvecklas inom hoppningen men han har talang ifall framtida köpare är intresserade av det också! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: