Första måndagen på sommarlovet!

2015-06-15 @ 09:57:00 / Vardag
Godmorgon på er, alla ni som finns kvar. Det har gått lite mer än en vecka sen vi hördes sist men oj så mycket som har hänt... Jag tänkte att jag nu skulle försöka ta mig igenom allt jag har gjort den senaste veckan och sen i eftermiddag så kommer ett inlägg om hur framtiden ser ut, det vill ni inte missa!
 
Dagens planer är simpla, tänkte lägga mig ute i solen med paddan och plugga till körkortet och få lite kunskaper samtidigt som jag får färg. Kvällen kommer förmodligen spenderas ute på Satins uteservering med rosé och goda vänner, det låter helt perfekt!
 
Men nu ska jag gå igenom lite vad som hänt i mitt liv på sistone 
 
Förra måndagen var jag på liseberg med restaurangprogrammet på skolan och hade en super bra dag med mina klasskompisar, vi åkte karuseller, gick i spökhuset, blev dygnsura i flumride, åkte helix som förövrigt var grym och gick i spegelhuset. Sjukt bra dag helt enkelt. 
 
Några utav er har listat ut att jag och min pojkvän gjort slut och jag vill bara bekräfta att det stämmer utan att behöva gå in på några detaljer. Ingen fara med mig vi var helt överrens om att det var bäst så, så det känns skönt.
 
Dom två dagarna efter liseberg var vi lediga från skolan. På onsdagen bestämde sig jag och Fanny för att gå ut på krogen ihop med de kommande studenterna, vi började på Ivy och Satin med lite förfest, träffade många bekanta från skolan som vi umgicks med hela kvällen sen gick vi tillsammans vidare mot Strömpis där de levererades en grym studentfest med Axel Wikner och den berömda - morranlåten. Haha de var ganska kul trots att den inte riktigt faller mig i smaken men jag och Fanny stod längst fram vid honom och festade loss!
Sen fick vi skjuts hem, jag landa i sängen kl 3...
 
...och så var det bara att gå upp klockan 6 till skolan, mådde inte så bra men vi hade två obligatoriska dagar framför oss. Som tur va fick vi pizza kl 11 som lärarna bjöd på och vi fick sluta relativt tidigt så då hann jag med en fika med min saknade vän Felicia, vi hade mycket att catcha upp med varandra, efter en stund kom spontant Vilma förbi också och då satt vi där alla tre och pratade om allt mellan himmel o jord. Jag bjöd med dom på en avslutningsfest på kvällen där vi senare träffades. 
När jag kom hem vid 4 så longerade jag Rb och fick sen snabbt svida om till finare kläder och så hängde jag med min lillebror på hans skolavslutning, han gick ut femman i Snavlunda där jag själv gick och gick ut femman för 5 år sen. kul att träffa gamla lärare!
Sen va mamma snäll och körde mig till Askersund till Fanny och Moa där vi fixade oss för fest, vi fick skjuts till Harge för den där avslutningsfesten som var ganska konstig igentligen men jag hade skitkul ändå, träffade många jag kände och lärde känna några nya vilket alltid är lika kul. Umgicks mest med Fanny, Moa, Felicia, Vilma, Sofie, Julia, Isac och Josse och det var riktigt trevligt. Åkte hem till fanny runt 2 och sov med henne till kl 6 för då var det dags för skola igen...
 
... då är vi alltså inne på fredagen och min sista dag i tvåan, alla andra sluta ju egentligen dagen innan men vi i restaurang måste va med och se till så att studenterna får mat innan dom springer ut och som tack för de får vi två dagar längre sommarlov på hösten. Hur som helst så va jag rätt pigg ändå när jag vakna trots att jag bara sovit 7 timmar sammanlagt på två dar, så jag gick nog lite på reservbatterierna. Men vi lyckades få maten att gå ut, sen fick vi se en bra studentshow och äta av maten innan vi också fick ta sommarlov. Då gick jag och mina klasskompisar till utspringet för att se när studenterna fira sin student. Vi stod längst fram och såg alla sen gick vi till centrum för att se när flaken tog fart och de var verkligen så kul. Längtar tills det är min tur! Därefter satte jag, Fanny, Jennie och Jennifer på God smaks uteservering och för en bit mat och i bakrunden var musiken på topp och allt kändes bara sådär super härligt.
Jag åkte hem för att sedan planera en liten grillfest med goa vännerna i Askersund igen, egentligen skulle vi bara bli några stycken men de blev bara mer och mer och festen blev grymt bra! Vi satt vid en strand, i solnedgången och hade allsång och allt va bara så bra!  Ännu en gång va jag här med Felicia, Fanny, Moa, Vilma, Sofie och Isac och sen bara kom det fler och fler som skapa grym stämning. Jag fick också chans att umgås med min saknade Karro som körde mig dit och hem, vi fick bra pratstund i bilen. Va hemma kl 4 hehe.
 
... Men som tur är fick jag mer sömn natten till lördagen, var uppe vid 12 och pysslade länge med Rb innan jag red honom. Kände mig lite ringrostig då de va första dressyrpasset på 2 veckor för oss båda men vi kom till ridning iaf. 
Där efter började förberedelserna för den fjärde och sista festen denna vecka, en lite lugnare 18 års fest i Kumla för fina Emelie som fyllt i veckan! Hade jätte trevligt med Josse, Miranda, Emelie, Elinne och Marielle, vi lagade mat och shotade och bara hade de allmänt kul. Sen fick vi skjuts till en fest i Sannahed som sög så hårt. Alla där va typ 14-15 år och jag ville bara därifrån hela tiden haha... Så vi åkte tillbaka till Emelie och sen runt 2 fick jag och Josse skjuts hem!
 
På lördagen fick vi också 2 uber söta kattungar!!
 
Så vare bara att kliva upp vid tio på söndag och göra stallet och förbereda för provridning, vi hade en jätte gullig familj här som åkt 56 mil enkel resa för att titta på Rb. De var jätte trevliga och red Rb jätte fint. 
Resterande dagen har bestått av återhämtning, har haft migrän i stortsett hela kvällen, tror min kropp är rätt less på mig just nu så jag tog en lugn kväll ;) 


Det var min vecka det - hoppas eran varit minst lika bra.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: