Ryttarskillnad

2013-09-25 @ 13:57:00 /
Tänkte ta upp en sak om mig själv, som ryttare. Jag har alltid ridit med väldigt försiktiga händer, liksom varit rädd för att ta tag och hålla stöd med handen. De har varit jätte svårt för mig och jag vet inte hur många gånger mina tränare tjatat på mig att korta tyglarna, men de kändes fel då att sitta så. Men nu när jag ser tillbaka på denna bild, fattar jag inte hur jag kunde rida så? bilden är tagen för ett år sedan
 
Inte konstigt att jag had en ostadig ponny som fick 60% i LB. Detta är något jag jobbat jätte mycket med och nu börjar det bli mycket bättre! Ibland ser jag att tyglarna är för långa men att stödet är där. 
samtidigt så kunde jag inte sitta och rida med jätte korta tyglar på rb då för då gick han inte fram och när jag istället drev på med den tygellängen så tjaffsa han och sparka bakut, så de har också förbättrats, nu accepterar han mig och mina krav jag ställer på honom och dansar istället fram!

Vi har kommit över en stor tröskel och från att ha ridit på 52 jääävla procent i mars de här året så har red vi på 67% i helgen i samma program. Framgång?

Kolla bara skillnaden på dessa bilder och tänk speciellt på mina händer. förut var de glapp och brett isär, nu vågar jag hålla och rida istället! mycket tack vare bett bytet och massa slit!
 


Postat av: Caroline

Grymt fin blogg :))

Svar: tack!!
Evelinn Åkerman

Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Svar: Japp, jätteskönt är det! :D

2013-08-23 @ 21:48:49 / http://sesu.horseworld.se
Postat av: Emma

Bra skrivet! Händerna är verkligen något många ryttare behöver jobba på! Jag vet själv att jag har för tok låga händer med en oändlig sträcka emellan dem. Samtidigt är jag "rädd" att hästen går ur formen om jag håller ihop dem. Hur gjorde du om man bortser från att du bytte bett? :)

Svar: ja som jag skrev så accepterade inte min ponny min tygellängd utan han sparkade bakut och stegrade sig, han har ett starkt humör, så jag fick helt enkelt övertala honom. i början av ridpasset så kortade jag tyglarna och fick rida ner honom i form på den längden jag ville ha, såklart med protester från hans sida, men när han gav upp och jag vann så blev de bra! då var bara de jobbiga att försöka hålla den längden hela tiden, genom att knuta åt handen hårt och sitta still med den men tyglarna lyckas glida ur iallafall på nåt konstig vänster, fick alltid ha nån med mig som påminnde mig!
Evelinn Åkerman

2013-08-24 @ 07:53:48 / http://startillmal.blogg.se
Postat av: Zuzanna

Sv; Ja, håller med dig, väldigt tidigt.. Tackar ! Din blogg är också jätte fin :) Och riktigt söt häst ! Kram !

Svar: tack snälla!
Evelinn Åkerman

2013-08-24 @ 11:50:20 / http://teamz.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: