Träningen i lördags

2013-02-26 @ 19:07:44 / Träning
Så här kommer en film ifrån träninge för Cissi Brage.
behöver inga onödiga kommentarer om hur jag ska rida min häst. de fel och misstag jag gör ser jag och jag behöver ingen som försöker lära mig om hur jag ska göra. Tack.



 
I traven tränade vi övergångar, att trava två korta steg och sen vanlig trav. Man ser varje gång jag lägger till skänkeln så viftar han på svansen haha söt. Vissa gånger smiter han undan men då försöker jag vara där och korrigera. Sen red vi skänkelvikiningar på diagonalen och i mitten skulle vi rakrikta igen och sedan fortsätta skänkelvikningen. 
Vi red även framdelsvändningar och rygga från skritt men det har jag ingen film på.
I galoppen tränar vi samma som i traven, vanligt grundtempo till två korta steg och vanlig galopp igen. Skillnaden var minimal hos oss varje gång jag försökte sätta tillbaka ordentligt så sparka han bakut eller slog sig fri, han är inte tillräckligt stark ännu men det ska vi jobba på! 




Postat av: Frida Fransson - En satsande dressyrryttare!

sv: tack detsamma Evelinn! :)

Svar: tack sötis!
Evelinn Åkerman

2013-02-25 @ 20:48:04 / http://FriidaFransson.blogg.se
Postat av: Julia

Kan inte se filmen...

Svar: vad konstigt!!:O alla andra verkar ju kunna se den?:o
Evelinn Åkerman

2013-02-27 @ 10:14:51 / http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Julia

Vad duktiga ni är :) Älskar att se videos på bloggen

Svar: massor av tack! blir så glad!
Evelinn Åkerman

2013-03-06 @ 15:12:25 / http://infinitysecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: