Ett problem

2013-03-05 @ 16:50:50 /

Hej! Sitter nu på bussen till Hallsberg och ska hem till min pojkvän, så det blir antagligen ingen mer uppdatering ikväll.

Men nu är det såhär att jag har ett problem, min ponny tappar sjukt mycket man på ett och samma ställe så nu börjar det bli väldigt tunt där, ser förjävligt ut och jag börjar oroa mig för hur det ska gå och knoppa!? Nån som har likadant på sin häst? Vad skulle ni gjort i min position?



Postat av: Amanda

Det kan inte vara att täcket ligger ann och skaver bort manen där? :)
Du kan ju göra knoppar hela vägen tills manen tar slut sedan om det går kan du ju fläta upp det andra för det syns förmodligen inte så mycket på svart häst :)
// Amanda

2013-03-05 @ 20:05:34 / http://tidenistallet.blogg.se
Postat av: Stina

Har samma problem på min häst när jag har hals på täcket, skaver liksom där täcket ligger emot när han äter. Det enda som hjälpt för mig är att försöka undvika täcken med hals, dock är ju det svårt med en rakad häst:/

2013-03-05 @ 21:14:23 / http://www.distansstina.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

Löshår funkar! :)

Svar: löshår?! hur? berätta gärna för nu är det knappt man kvar!!
Evelinn Åkerman

2013-03-05 @ 22:48:47 / http://matildabolinder.blogg.se
Postat av: Linnea Nilsson

Har precis samma problem i och med att täckena skaver bort, som talare över mig också sagt.
Tävlade i helgen o var då tvungen att knoppa. Ett tips är att göra knopparna tunna och små för då syns det inte så stor skillnaden sen när man väl komme ner till det tunna. :)
Med vänlig hälsning, Linnea

2013-03-06 @ 18:18:16
Postat av: Julia Wesén

Det är täcket som ligger hårt och skaver, vi har en i stallet som har precis samma problem, Han har ett täcke med "halv hals" därutav att det skaver, jag sa till henne att anväda ett sånt täcke som jag har, det är ett täcke som inte alls går upp på halsen, som man kan sätta på och ta av halsen på, det funkar mycket bra! har aldrig haft problem med att hästarna tappat manen, halsen sitter heller inte hårt på nacken och skaver på manen :) <3

2013-03-07 @ 12:19:31 / http://juliawesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: