Läget just nu

2013-09-12 @ 18:43:00 / Vardag
Hej, ledsen för uppdateringen som varit men jag har lite tråkiga nyheter att komma med och jag hoppas ni är förstående. Den senaste veckan när jag har ridit har inget känts bra med Rb, och jag som är hur petnoga med allt runt min häst och nojjar mig för allting runt omkring oss. Känslan var att han typ var halt men inget syntes från marken men vid ridning gick det att se. Så jaha tänkte vi, vi tar väl ut veterinären.

I tisdags var veterinären här, vi började med att springa, hon kommenterade inte så mycket antar att hon inte såg nånting och sen kände hon igenom kroppen och hittade lite punkter. Sen longerade jag rb och då var han heelt vild! han blåste upp sig och travade med världens steg så tillochmed veterinären blev lite paff att de kom ur honom. i Galoppen så bralla han varenda steg.. Sen fick jag hoppa upp och rida, de va inget bra från min sida och han kändes helt död. Kände även det där i traven att de kändes som att han va halt och i galoppen fick jag knappt fram honom, han som brukar ha sånt eget driv av sig själv liksom, så allt kändes bara skumt tur att veterinären fick se de. Sen gjorde vi böjprov och jag fick springa, hittade inget där heller. Så kollade vi på sadeln och där har vi problemet, den är lite för trång och har gett spänningar i rygg och belastningar i bakben. så nu är vi ute i sadel-jungeln igen..
 
Tur att de inte var nåt värre, typ som senskada vilket jag trodde, han är ridbar bara de att han går på anti imflammatoriskt och ska behandlas med laser/ultraljud i ryggen så de bli bra igen. Det var alltså inget farligt med han, jag är bara lite ledsen för våran tävlingssäsong 2013 är nu över. Men vi slutade på topp.
 
 


Postat av: Kajsa

Vad skönt att det inte var något värre, hoppas det löser sig snart! :)

Svar: ja tack!
Evelinn Åkerman

2013-09-12 @ 20:29:12 / http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

Nej fy vad tråkigt! :(( Nu får ni vila och träna upp er till våren och vinna allt!

sv. Tack! Hihi kunde inte sova en natt så lekte lite, själv ganska nöjd också! :)

Svar: ja:(
Evelinn Åkerman

2013-09-12 @ 22:08:25 / http://ponnymuppen.horseworld.se
Postat av: Amanda Hellman

Nej vad tråkigt! Åå! :( Men vad skönt att det inte var något värre! Han får krya på sig! <3

Svar: <3
Evelinn Åkerman

2013-09-13 @ 13:29:41 / http://ecuality.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: