Hitta bjudningen

2014-08-13 @ 08:57:00 / Vardag
Godmorgon. Konstaterade ju i söndags att det lilla extra inte fanns där och att Rb tappade bjudningen lite, har ju mina teorier om att de va för han varit förkyld och för att han fått gått 3 dagar på banan innan. Jag vet inte hur era hästar är, men min tappar bjudningen när man skaver för mycket. Vissa hittar den genom att låta hästen vila ett tag, det fungerar inte för oss! Rb blir som unghäst på nytt igen och börjar testa och tjaffsa, sparka mot skänkeln, resa sig och hålla på med dumheter. Nu fick han visserligen vila i måndags, dagen efter, men igår tog jag honom till stubbåkern för att hitta tillbaka till bjudningen. Åh jag älskar hösten och alla dessa stubbåkrar, de underlättar för oss och gör träningen mycket roligare. Vi galopperade iallafall där i ett jädra tempo och det va SÅÅ kul! 
 
Kändes som han "fick tillbaka" glädjen och enerign, låter konstigt men han blir piggare av det. Nu ska jag lägga bort spöt och träna honom kvickare för hjälperna till Mariestad, det ska nog inte vara några problem. Idag blir det dressyr när jag kommit hem från jobbet, för först ska jag åka till Laxå och rida Xialong och Robban på Nyhammar! 
 
Starttider för Mariestad har kommit ut, LB: 12.03 och LA: 13.41 perfekt! 
Nu laddar vi
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: