Svar på frågor

2014-08-14 @ 10:48:00 / Vardag
Hej! Har lite frågor, tänkte du kanske kan svarapå dem i ett inlägg! 
Hoppar du din ponny något? Varför/varför inte? 
Hur gör du när du rider fram din ponny? Låter du den t.ex galoppera i en valfri form i ett någorlunda högt för att låta honom komma ihåg och sträcka ut sin rygg och kroppen överlag? Hoppryttare är ju väldigt duktiga på det, att låta värsta energin komma ut på så sätt och att hästarna riktigt får sträcka ut. Men är nyfiken på din syn på detta, med tanke på att du är dressyrryttare! :) 
fin ponny btw! :)
 
Svar: Hej! Absolut jag älskar att svara på era frågor, det är bara att köra på!
 
Jag hoppar för tillfället inte med min ponny, hehe, har gjort det några gånger (ingen gång iår) men han har sån himla kass teknik så han bara river och skadar sig själv, tyvärr, sen har jag väl blivit lite rädd med åren och mer försiktig med min häst. Men däremot va vi ute på stubbåkern här om dagen och galopperade, då låg det lite halm som i en remsa som vi flög över det va svin kul!
 
bilder från ett tillfälle förra sommaren som vi hoppade (OBS jag är EJ hoppryttare, det syns):
 
Angående nästa fråga så Ja jag brukar låta Rb sträcka ut, just i galopp inte i en "valfri" form när jag rider fram till ett dressyrpass. I traven struntar jag i vart huvudet är när jag joggar fram allt jag tänker på då är att han tar mina sänklar och travar genom hela kroppen, håller jag bara ett stöd då så hittar han formen själv. Jag travar inte så länge utan går ganska fort över till galopp där jag låter honom rulla i ett friskt tempo och i en lägre form dels för att då kommer han loss och precis som du säger får sträcka ut kroppen. Han går aldrig bra innan jag gjort detta så jag skulle tex aldrig kunna trava fram sen gå på direkt på skolor eller sånt utan han måste alltid galoppera innan annars så står han bara och sparkar mot skänkeln. Jag har lärt mig det nu efter 3 år, det gäller att hitta rätt metod för sin häst och det har jag gjort!
 
Tusen tack blir jätte glad att höra sånt! och tack för dina frågor. kram
 
 


Postat av: Ida Lindemann

Kan du inte lägga ut lite bilder/filmer på din anell ponny du hade innan? Och kan du inte skriva lite om den? Typ varför du inte har den längre osv.
Kram! :)

Svar: Du kan se bilder och sånt här: http://enewe.blogg.se/2013/february/hur-det-ar-att-skiljas-ifran-sin-bastavan.html jag sålde han för att jag blev för lång :/ tror allt annat står där i!
kram
Evelinn Åkerman

2014-08-15 @ 13:47:00 / http://Idalindemann.blogg.se
Postat av: Sara

Vad fin den sista bilden var! :D

Svar: tack! :D
Evelinn Åkerman

2014-08-18 @ 17:27:21 / http://saraalarssonsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: