Vad som har hänt

2014-08-09 @ 11:44:53 / Vardag
Hej på er underbara läsare som hängt kvar, som ni märkt har jag haft en liten liten paus. Jag kände att jag bara behövde släppa pressen från bloggen, det kom in mycket negativt på kommentarsfronten och jag pallade verkligen inte med det just då. En liten paus är perfekt då att samla ihop sig, samt för att samla mer energi och inspiration. Det som är bra är att jag tycks inte tappat en enda läsare enligt statistiken, ni är ju grymma!
 
Hur som helst mycket har hänt sen sist vi hördes och då menar jag på hästfronten. Rb lyckades ju bli lite sjuk där en sväng som som tur va bara höll i sig en kväll. Han fick lite feber och fick vila en hel vecka från arbete från första feberkänning och en vecka framåt utan symtom, torsdag-torsdag sen hade jag tre dagar på mig att bestämma om vi skulle starta eller inte imorgon i Kumla. Första passet lyckades vi dock gå omkull, inga skador eller så men vi fick träna försiktigt. Ridpasset gick sådär, han va lite stel och hade en hel del överskottsenergi som kom ut på fel sätt i form av bakutserier och stegringar men mot slutet jobbade han på bra. Vi tempade honom också på kvällen och konstaterade att han var helt frisk även efter ansträningning. Pass två gick mycket bättre redan från start och han kändes loss och fin och vi kunde jobba lite mer med rörelser. Jag red igenom programdelar ur LA:4 och konstaterade att de inte satt ordentligt, inte så konstigt när en hel veckas träning gick bort, träning som vi verkligen hade behövt använda för att åka ut och rida på långbana. Rörelserna satt till 75% och om jag ska tävla då vill jag att allt sitter till 100 annars har man inget där å göra och jag är verkligen en sån som inte kan misslyckas på tävling utan att förlora självförtroendet. Så vi kör på ett säkrae kort och har nu bytt från LA:1 och LA:4 till LB:1 och LA:1 men är där med inte med i Distrikstmästerskapet vilket såklart är tråkigt men jag vet att vi iår inte hade haft några medaljchanser så det känns som rätt beslut ändå.
 
 
De va det, nu tänkte jag bara dela med till er vad jag kommer göra med elaka kommentarer framöver. Eftersom det här är min blogg, min öppna dagbok så kommer jag inte tolerera elaka eller dryga kommentarer, jag vill sprida positiv energi och inte ha folk som drar ner mig. Jag kan absolut tolerera kritik men då ska den vara konstruktiv och inte innehålla påhopp eller gå till personangrepp. Så mitt tips till er är att bespara er tiden att inte lägga en elak kommentar, alla som i fortsättningen gör det kommer bli blockerade från min blogg och kommentaren kommer tas bort efter att jag spårat ip-adressen (ni vet väl att ni aldrig är anonyma, jag har ett program som med hjälp av ip adressen får upp namn, adress och telefonnummer, så var försiktiga med vad ni skriver) 
 
 


Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin häst :)

2014-08-09 @ 12:10:46 / http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Julia

<3<3

Svar: ❤️❤️
Evelinn Åkerman

2014-08-09 @ 12:13:16 / http://juliastegfeldt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: