En sån vill jag ha!

2014-12-15 @ 19:20:34 / Vardag
Jag tycker det är rätt kul att vara ute i hästletar-djugeln igen. Alltid spännande att läsa annonser, kolla filmer och ha mejlkontakt med olika hästägare. Dessvärre lyckas jag inte hitta den perfekta hästen eller det perfekta samarbetet. För som ni vet kan jag inte köpa en häst på den nivån iallafall inte förrän jag sålt Rb och min drömvision är ju att få rida nationella klasser med min egenutbildade ponny och vid sidan av satsa mitt sista juniorår på en storhäst. Det vore hur roligt som helst!
 
Har fått jätte mycket tips om lika hästar och försäljare men lyckas inte hitta rätt. det är så svårt att bli ett namn som hästägare känner igen och vill satsa på, vore ju så mycket enklare om man hette typ Jan Brink eller Minna Telde men nu gör man ju inte det. För vem vill låna ut en läromästare till Evelinn 17 år när man kan kontakta de stora ryttarna? Nej det är svårt att bli någon i den här sporten.
 
Men jag drömmer och letar vidare efter att hitta något som passar mig. Just nu längtar jag bara till Brolöten 2-5 januari där jag ska jobba och få rida lite storhästar. Ska bli hur kul som helst! På brolöten står ju också en riktig läromästare som jag vet är tillsalu, han har allt som står på min dröm-häst lista. En mörkbrun valack, bra i åldern, fin stam, segrar upp tillochmed intermediere |, deltagit i EM, 6e plats i YR-SM, gått junoirklasser på 73%. En sån häst skulle man nog kunna ha riktigt kul med. Grand Valley som han heter är en riktig drömhäst!
  
 
dream on Evelinn...


Postat av: Alice Persson

Ja men varför inte liksom ;) Vilken skönhet! Att önska kostar inget..

Svar: nä precis ... ;)
Evelinn Åkerman

2014-12-16 @ 10:59:14 / http://aalicepersson.blogg,se
Postat av: Isabelle Johansson

wow :o

Svar: kan man säga
Evelinn Åkerman

2014-12-16 @ 12:39:02 / http://isabellejohansson.se
Postat av: Sandra

Ge inte upp, du har ju ändå Brolöten som kontakter. Jag fick genom kontakter på Strömsholm en GP utbildad läromästare med placeringar i MB gratis, så ingenting är omöjligt :)

Svar: Hur gick du tillväga då? :)
Evelinn Åkerman

2014-12-16 @ 14:23:06 / http://sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag sökte egentligen inte en häst till då stallet var fullt, men denna häst var en av strömsholms skolhästar och han passade inte 100 i verksamheten då han var för svår att rida, men de ville inte skicka honom till vem som helst heller. Så jag fick ett samtal och frågan om jag ville ha en läromästare att lära mig allt det svåra på eftersom jag bara hade en yngre mer outbildad, de misstänkte att jag säkert skulle vilja ha en.
Så egentligen bara skapa och be kontakter hålla ögonen öppna. Finns även många äldre hästar med mycket meriter som säljs för en billig penning, vet många som köper en sån häst då de inte vill ha en yngre häst under så många år samt inte har pengar till en yngre heller.
Strömsholm pensionerar ju även sina skolhästar allt eftersom så de är ju fantatsiskt välutbildade och säljs billigt/lämnas gratis till rätt person :)
Är inte nödvändigtvis negativt med en äldre häst, min blir 21 nu och det finns många som håller länge trots gamla skador och mycket tävlande :)

Svar: Är det Mar eller? Han är ju jätte fin!
Evelinn Åkerman

2014-12-17 @ 13:38:23 / http://sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja det är det, visst är han det :)

2014-12-17 @ 18:42:57 / http://Sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Denice Eck

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=862496&inriktning=&typ= Är en mycket fin och utbildad häst, han har gått som elevhäst på Strömsholm, utbildad ''MVS''. Provred honom för ca 1 år sedan och han var helt gudomlig, hans gångarter är helt underbara. Kan det kanske vara något? Dock snart 19 år.

Denice

Svar: gud han är ju perfekt!!! fast det är sååååå långt till helsingborg :'(
Evelinn Åkerman

2014-12-25 @ 14:08:40
Postat av: Denice Eck

Ja, från Örebro län är det ju en bit, men kanske skulle dom kunna hjälpa till med transport? Han står på ett stort ridcenter i Helsingborg och det skulle säkert kunna lösas då, om jag vore dig skulle jag nog i alla fall maila och höra med dom om de skulle kunna hjälpa till med transport. Han är en riktigt klippa att rida kan jag lova! Vill man ha en riktig läromästare får man nog räkna med att åka en bit, om inte de kan hjälpa med transport dvs.

Svar: Ja alltså han låter helt perfekt tagen ur mina drömmar men samtidigt känns det jobbigt att behöva åka 100 mil för att provrida :/ jag har mejlat och berättat att jag är intresserad iaf så får vi se om vi kan lösa något. Tack så mycket för att du tipsade!
Evelinn Åkerman

2014-12-25 @ 15:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: