en skjuts i rätt riktning

2014-12-17 @ 19:50:00 / Vardag
Hej Jag har börjar läsa din blogg. Jätte fin och lättläst blogg. Jag tycker du verkar vara en målmedveten tjej. Du har gjort en fantastisk utveckling med din ponny! Själv är jag också 17år och har en 4 årig dressyrhäst och bor i Eskilstuna. Han är väldigt snäll och känslig men samtidigt lat/seg och lite tjurskallig. Morfar är Don Primero så han har fått mycket från honom tror jag;)
Jag skulle gärna vilja veta vad du har gjort för att lyckas så bra? Vilka tränare har du använt mm? Jag vill gärna få alla tips jag kan få!
 
Svar: Hej vad roligt att du hittat hit, du verar ha fått en korrekt bild av mig jag är väldigt målmedveten och har jobbat så hårt med min häst för att komma dit vi är idag och jag vill inget hellre än att hjälpa dig en bit på vägen med det lilla jag kan, jag har min blogg för att inspirera er och jag är så glad om jag lyckas!
 
Jag får bilden av att din häst är en kopia av min ;) Rhett Butler är också snäll och känslig men gör inte mer än han behöver och han ställer mig gärna på prov ungefär varenda dag, så jag har fått varit skit bestämd mot honom både i stallet och vid ridning. Jag hade en tränare ett tag som det inte funkade alls med, så när jag bytte föll poletten ner för första gången. Det var första gången jag åkte till brolöten och jag fick testa på deras metoder som det första helvetet bröt ut, var där i fyra veckor och det var som att vara på uppfostringsanstalt tyckte nog Rb. Han var jätte bråkig, stod på bakbenen och sparkade bakut hela tiden. Men sen så avtog det och han blev bättre och bättre under tiden vi var där, Emelie hoppade upp och red honom och han slutade med sina dumheter. Jag fick sån bra hjälp där och var så glad att de såg potencial hos oss trots allt.
 

Anledningen till att jag sökte hjälp hos dom var som så att Emelie red och tävlade hans pappa Juno Rory när hon var tonåring och vad jag har hört så är dom rätt lika och alla hans avkommor är likadana så vem kan inte dessa hästar bättre än hon?

Efter det har jag åkt med jämna mellanrum för att hålla formen fräsch och hela tiden få nya tips och ideér. Är jätte tacksam för all hjälp jag har fått och det har hjälpt oss upp på fötter. Sen hittade jag en tränare här hemma i Örebro som är väldigt lik Emelie som ger mig samma bra träning så vi inte tappar något utan håller en röd tråd genom allt.
 
Mitt bästa tips är att ta hjälp av proffsen! Alla har inte råd med att träna ofta för en ryttare på den nivån men många som bedriver dessa stora stall vill och behöver hjälp, så vad man kan göra är att jobba in träningar, visa framfötterna och samtidigt tar du del av deras vardag så man lär sig otroligt mycket av det.
 
Utöver det har det varit en speciefik sak som också hjälpt oss iallafall det senase året som jag hela tiden har delat med mig av här på bloggen. Det är denna ständiga planering och målsättning som ni kan se år för år, säsong för säsong, månad för månad och vecka för vecka. Hela tiden sätter jag mål som jag vill uppnå samt delmål som jag vill klara av för att komma dit och tillsist behövs planeringen för att man ska utföra allt detta. Det är något som gett oss en enorm skjuts i rätt riktning och sen jag började med detta under 2014 så har vi gått från LC till vinst i LA P:1 något som jag är väldigt stolt över!
 
 
Hoppas det kunde vara till en hjälp, annars är du välkommen att höra av dig igen. Stort lycka till!


Postat av: Nathalie

Hej Evelinn! Jag älskar verkligen din blogg och tycker du är grymt inspererande. Jag vill gärna byta bloggportal till blogg.se men det är grym svårt att komma på just, bloggnamnet. Ditt är snyggt och bra. Men jag har verkligen inga tips. Hur kom du på ditt bloggnamn? :)

Svar: Svarar i ett inlägg imorgon!
Evelinn Åkerman

2014-12-17 @ 20:28:20
Postat av: Anonym

Tack för du ville dela med dig om hur du har gjort för att lyckas!:)

Svar: ❤️
Evelinn Åkerman

2014-12-17 @ 20:59:48
Postat av: Alice Persson

Alltså ååh, lär mig vara organiserad och planerande! Det går verkligen inte :p

Svar: hahah!
Evelinn Åkerman

2014-12-17 @ 22:28:48 / http://aalicepersson.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: