Godmorgon

2014-12-05 @ 05:55:00 / Vardag
Tidig morgon i stallet efter en sen kväll igår med plugg och bloggjobb upp över öronen, puh, men jag får ju skylla mig själv att jag skjuter upp plugget till sista sekund, gjorde klart en redovisning som jag ska framföra idag och 10 minuter innan deadlinen på en uppsats så skickade jag in min, skrev ihop den på 1 timme(!) jag överraskar alltid mig själv att jag ens lyckas. Som sagt planeringen i privatlivet är inte lika bra som den jag har kring min häst hehe ;)

Får ofta frågan om hur jag hinner rida innan skolan och såhär är det, att det gör jag inte alltid då jag nästan alltid börjar skolan kl 7.50 och min buss går 6.50 vilket innebär att om jag skulle rida då innan skulle jag behöva  vara ute i stallet kl 4 och det har jag ingen lust med. Så istället passar jag på att rida när jag har "sovmorgon" som i mitt fall senaste laget blir när bussen går 9.40 och eftersom jag beräknat att jag behöver 2 timmar om jag skyndar mig så  (+1timme att duscha, sminka sig och så) så är jag i stallet kl 6 vilket känns lagom och då ser det ut såhär:
 
6.00 - fodra, släppa ut hästar
- mocka och göra klart för kvällen, går också in och äter frukost
 7.00 - göra iordning rb
 7.30 - sitta till häst
senast 9.00 - vara klar i stallet
bussen går 9.40 och resten av dagen/kvällen kan spenderas med vänner eller pojkvännen.
 
Idag är det fredag och det innebär att jag egentligen inte har sovmorgon men eftersom jag går ryttarprofil och just nu jobbar med egen träning så har jag förmånen att rida på skoltid!!
 
Nej nu ska jag sätta igång, vi hörs senare!
 
 


Postat av: Telma

Vilket gymnasium går du på?? :)

Svar: Svarar i inlägg! kram
Evelinn Åkerman

2014-12-05 @ 10:32:35 / http://nattstad.se/telmasopot
Postat av: Sophie S. Varnäs

Det är faktiskt skönare än vad man tror att rida på morgonen, tycker jag i alla fall. Man har inte hunnit fylla huvudet med en massa annat från hela dagen utan man är helt "nollställd" i huvudet, om du förstår vad jag menar! Jag tycker att det är jättemysigt haha! :)

Svar: ja håller med! så skönt!
Evelinn Åkerman

2014-12-06 @ 11:56:53 / http://tavlingsponnys.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: