Igångsättningen steg för steg

2014-12-30 @ 17:30:00 / Vardag
Skulle vara intressant att läsa hur du lägger upp RB's igångsättning och varför du lägger upp den som du gör? :D tack till en bra blogg!!!
 
Svar: Tack för att du väljer att läsa min blogg och såklart ska jag ge er en inblick i igångsättningen utav RB. Som ni känner till vid det här laget så är min ponny minst sagt speciell och ingen känner ju han bättre än mig, under alla dessa år på hans rygg har jag lärt mig ett och annat om han och hur han fungerar. Jag har en skräddarsydd plan som jag alltid följer när det gäller han som jag vet fungerar. 
 
Här har ni igångsättningen veckovis samt tanken bakom.
 
v.52 igångsättning från marken - Denna vecka är ju redan av klarad men jag tar med den för att den är viktig i processen då jag aldrig kan rida dressyr direkt efter en 3 veckors vila utan då när han har samlat på sig all överskotts energi är det säkrast för oss båda att han gör av med den på linan.
v.1 börja jogga - Här befinner vi oss nu och det är även nu vi joggar lite lätt, här räknar jag med en hel del protester och att det inte riktigt går som jag vill. Behöver jag så tar jag hjälp av en graman för att hålla han på fyra ben så att säga..
 
 
v.2 höja kraven på joggen - Två veckor in i igångsättningen höjer jag kraven lite mer på joggen och tar itu med lite svårigeter som han kan ha dragit på sig under vilan. Det är också här jag börjar träna lite mer kondis och styrka ifall han tappar nånting av det unde vilan.
v.3 finslipa skolor, enkla byten - Efter tre veckor räknar jag med att vi är tillbaka precis som vanligt igen och som nu då när vi planerat in en tävling så jobbar ja med våra svagheter eller det som vi alltid kan förbättra.
 
Hoppas du kände att du fick svar på dina frågor annars är det bara att fråga igen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: