Nivåer

2014-12-10 @ 20:02:00 / Tillbakablickar
Under detta år har jag lyckats tagit Rb från LC till debut och vinst i LA P:1, mycket har hänt där imellan. Men ibland gillar jag att stanna upp och se tillbaka. Denan gång vill jag blicka tillbaka till årets första tävling och årets sista och visa lite skillnader.
 
 
Jag har jämfört de två bästa bilderna från respektive tävling, det är ju lite orättvist om man tar den sämsta mot den bästa, jag tycker fortfarande att båda bilderna är väldigt fina men de visar ju två helt oika nivåer och det är det jag vill poängtera för er.
 
Bild ett visar en LC - form, faktiskt ganska så fin för att vara i LC. Där ser kan man se hur lång han är i kroppen från rumpa till huvud med en ganska så låg form och något bakom lod. Om man sedan jämför mot nedre bilden där man kan se att det faktiskt är samlad trav, rb ser kort och kompakt ut men med fint steg och nacken som högsta punkt i en samlad form. 
 
Sen tycker jag att rb ser ut att ha biffat på sig lite speciell på överlinjen men mest på rumpan!
 
Jag kan också se skillnad på min egna ridning och sits, bland annat mina j*vla händer som jag äntligen fått ordning på. jag skäms egentligen över att visa dessa bilder och hur jag red men samtidigt stolt över att det blivit mycket bättre. Men jag har jobbat hårt och har bett alla mina tränare att vara stenhård mot mig. då - breda, för långt ner och omkulllagda. Nu är de ihop, höjda med tummen som högsta punkt!
 
 
Jag märkte också hur svag jag var då mot nu speciellt i galoppen då jag lätt vek mig framåt, jag pratade med det med min idrottslärare och hon trodde de berodde på bålstabiliteten att jag inte inte var stark nog att sitta upprätt. Jag har tränat och pushat mig själv på gymmet med rygg och magövningar och nu upplever jag aldrig det igen.
 
 
 
Mycket har hänt under loppet av 6 månader. Jag undrar var vi befinner oss om yttligare 6 månader till...
Nu är nästa steg i processen att lära sig sitta så still som möjligt och rida med så minimala hjälper det går. Vi har kommit en god bit på väg!


Postat av: Tuva Björnwall

Man ser verkligen skillnad på bilderna! :)

Just nu har vi en veckans blogg igång på våran blogg, var gärna med :)

Svar: Ja va kul att du också ser det!
Evelinn Åkerman

2014-12-10 @ 20:54:19 / http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Olivia

sv. vad roligt! vad är det för hästar?:)

Svar: Många yngre hästar på LA-Msv nivå :)
Evelinn Åkerman

2014-12-11 @ 06:09:47 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Jossan

Shit vad fin han har blivit😍😍

Svar: Ååhh tack snälla du!! Blir så glad ❤️
Evelinn Åkerman

2014-12-11 @ 07:29:03 / http://tjryttarna.blogg.se
Postat av: Telma

Man ser verkligen skillnad på både dig och Rb! Ni har utvecklats något enormt tycker jag :)

Svar: Åh tack! Va roligt att du också tycker de ❤️
Evelinn Åkerman

2014-12-11 @ 08:05:10 / http://nattstad.se/telmasopot
Postat av: Juli

Härligt att se er utveckling :) Händer är svårt att få rätt på!

Svar: hehe tack! ja jag har jobbat hårt.
Evelinn Åkerman

2014-12-11 @ 17:58:10 / http://beaochjag.blogg.se/
Postat av: Alice Persson

Va kul att kolla på bilder! Och va nyttigt att se förändringarna! Du utvecklas verkligen fort :)

Svar: tack snälla!
Evelinn Åkerman

2014-12-12 @ 11:35:15 / http://aalicepersson.blogg,se
Postat av: Fanny

Jättefin utveckling, syns tydligt. Det är när tiden går så pass fort som man märker att det är en själv som jobbar på det hela tiden! Jag har dock också lite problem med mina händer, så har du några speciella knep som du ansåg funkade jättebra?! :D

Svar: tack så mycket! jag har inga konkreta tips utan om du tänker på det och ber folk i din närhet vara på dig med händerna så fastnar det tillsut ;)
Evelinn Åkerman

2014-12-18 @ 14:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: