Utvärdering November

2014-12-01 @ 10:14:00 / Vardag
Jag kan erkänna att jag faktikst inte är nöjd med vad vi har åstadkommit denna månaden, jag tycker inte att vi uppfyllt alla våra mål som jag satt och att jag fokuserade mer på Rb än på mig själv. Skärpning! Hur har det blivit såhär då? jo jag fokuserade mest på mål nr. 1 och har jobbat mer från marken för jag tycker det är där jag får igenom det bättre och inte ridit så värst många uppsuttna pass så att det har kunnat blivit någon förändring men de ska jag ta med mig jobba stenhårt med i fortsättningen.
 
Detta var målen: 

  • Jobba på formen - låg och avspänt, rund rygg och aktiva bakbenen, använda longering som hjälp och omväxling.  
  • Fokus på kvicka hjälper men snabba reaktioner genom att rida en miljon övergångar varje pass och vara stenhård med att reaktionen kommer.
  • Lägga bort skänkeln och ta till den när den behövs och inte hjälpa och bära runt honom
 


Postat av: Telma

Har en fråga, lägger du upp dina mål tillsammans med en tränare eller lägger du upp dem själv? Måste själv bli bättre på att lägga upp mål så du får gärna skriva typ tips för att lägga upp mål. Ska man ena månaden endast fokusera på hästens mål? Ska man ena månaden endast fokusera på ryttarens mål? :) Skulle vara kul och läsa och nyttigt för mig!

Svar: Jag ska ge dig ett bra svar i ett inlägg! Tack för din grymma fråga :)
Evelinn Åkerman

2014-12-02 @ 15:18:24 / http://nattstad.se/telmasopot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: