Dagens träning

2014-01-05 @ 14:58:00 / Träning
...Gick sååååå himla bra!!
 
 
Är ruskigt nöjd med min lilla Rb både igår och idag har han levererat 110% och varit så fin, idag ville jag bara rida rida rida, Erika sa till mig att skritta men jag ville bara fortsätta rida med för de va så himla kul men de är bäst att lyda, speciellt när man är sjuk.
 
Började med att jogga honom och bara känna på gas och broms och formen. han kändes riktigt bra när jag satt mig ner och ridit ihop honom tränade vi att länga på stegen korta stunder för att succesivt bygga upp styrkan. Sen red vi på volt och några skänkelvikningar.  i skritten tränade vi bakdelsvändningar och att öka och minska steglängden. Sen rulla vi över i galopp där han va super bra idag! Gick hur lätt som helst att samla ihop honom och han är så skön att rida i galoppen helt galet! Vi red rätt och förvändgalopp på volt och tränade på att behålla samma tempo och energi i den förvända som är lite jobbigare men han skötte sig exemplariskt! vi avslutade med att jogga av lång och låg och då och då kunna släppa tyglarna men att han behåller formen, der brukar jag göra hemma också det är ett litet kvitto på att man har jobbat rätt! Vi gjorde de i trav, galopp och förvänd galopp, kunde släppa tyglarna och han stannade kvar bar upp sig själv i förvänd också, skit duktig!
 
Tyvärr blev inte bilderna så bra ni vet ju hur det är i ridhus och sen sa jag åt min mamma att inte zooma men ändå fotade hon på 90mm så de blev inte så bra.. Men jag är hur nöjd som helst med Rb vi är verkligen igång nu!

Tänkte skicka iväg ett sms till Emelie och höra om vi kan komma till brolöten på sportlovet, vore nyttigt tror jag att träna lite hårdare för henne!
 
 


Postat av: Amanda Hellman

Ni är ju bara såå himla fina!! <3

Svar: tack snälla amanda !! <3
Evelinn Åkerman

2014-01-05 @ 20:25:32 / http://perfectpony.blogg.se
Postat av: Maja

Han ser sjukt fin ut! :)

Svar: det är han verkligen! tack <3
Evelinn Åkerman

2014-01-05 @ 22:55:02 / http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Tack!
Ja här börjar egentligen tävlingarna i slutet av april.. Bara två tävlingar innan varav en jag inte kan åka på.

2014-01-06 @ 08:22:47 / http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: