Mål för januari

2014-01-02 @ 13:04:55 / Planering
Jag ska börja planera min träning bättre inför detta år, sätta upp mål - nå dom - och utvärdera. 
Januari månad är en träningsmånad, inga tävlingar än på ett tag utan nu sätter vi ribban lite högre och tränar för kommande tävlingar.
 
Mina mål för Januari:
  • Fokus på galoppen, kunna sätta tillbaka och behålla formen och energin. befästa förvändgalopp träna på volt och serpentiner för att få en starkare häst.
  • Bli stabilare i sitsen, träna mag och bålövningar.
  • Travökningarna kan alltid förbättras, göra 10 bra diagonala travökningar vid varje dressyrpass. Behålla formen, länga steget och kunna ta ner i en bra övergång.
  • Träna så att energin behålls i skänkelvikningen, ta ut stegen mer. tydligare skänkelvikning!
  • Alltid tänka på händerna, hålla ihop dom, hålla stilla och i en lagom höjd.
Nu satsar vi för att kunna rida LA!
 
2014 here we go!!
 


Postat av: Stina

Vid träning av bålstabilitet för att orka många mil har alltid pilatesboll funkat bra för mig, man kan sitta på den utan fötterna i marken samt stå på knäna på den, det brukar ge bra träning:)

Svar: jo jag vet, tränar de i skolan med vår pt :)
Evelinn Åkerman

Postat av: Ida Nilsson

Det ser riktigt bra ut! :)

Svar: tack!:)
Evelinn Åkerman

2014-01-04 @ 16:05:04 / http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Linn Hagstedt

Fin blogg! Allt bra? :D

Svar: tack så mycket! just nu är jag sjuk tråkigt nog :/
Evelinn Åkerman

2014-01-04 @ 16:10:45 / http://linnhagstedt.se
Postat av: A

Fin blogg :)

Svar: tack!
Evelinn Åkerman

2014-01-04 @ 16:16:40 / http://oncelikethis.blogg.se
Postat av: Tove

Åh, himlans vad fin han har blivit Ewe! :D

Svar: tack tove!
Evelinn Åkerman

2014-01-04 @ 17:06:34 / http://toveolsson.horseworld.se
Postat av: Erika

unnar dig all lycka till på tävlingsbanan! hoppas du når dina mål nu med sm o allt.
Jag blir så inspirerad och "ridglad/sugen" när jag läser din blogg, vill nästan ut och rida på en gång hahaha..

Svar: åh va kul att höra! tack så mycket! <3
Evelinn Åkerman

2014-01-04 @ 21:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: