Gårdagens jogg

2014-05-07 @ 10:58:00 / Träning
Trotsade regnet igår och red en sväng på banan, ja det är sånt man får göra om man satsar och inte har tillgång till ridhus. Men jag ogillar inte det utan jag tycker det är väldigt bra att träna i olika väderlag, för man vet ju aldrig på tävling vilket väder det kan vara och då måste hästen kunna prestera i allt. Det kan RB iallafall, regn är nästan det bästa att rida han i. 
 
Igår va inget undantag utan han va jätte fin precis från första stund, han vilade igår så han va glad och framåt som jag gillar! Joggade bara lite lätt för jag tyckte inte det behövdes så mycket, kände på tiometersvolterna och skänkelvikningarna i trav, inga som helst problem och i galopp rulla vi bara på i ett friskt tempo sen fick det räcka så. En jogg för mig är ju inte att ta kål på hästen utan det kan räcka med 20 BRA minuter, + fram och avskrittning så slutar man där så har man en glad, positiv och arbetsvillig häst till nästa gång. 
Är jätte nöjd och han travade som aldrig förr idag, va riktigt tjusig!
 
innan ridpasset
 


Postat av: Anonym

Ska du tävla dressyr sm?

Svar: Hej! Nej. Vi ska dock rida SM för connemaror
Evelinn Åkerman

2014-05-08 @ 21:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: