Sommarens tävlingar

2014-05-07 @ 12:54:00 / Vardag
Hur ser planen ut inför sommarens tävlingar?
 
I slutet av maj rider vi cup i Kumla om träningen går som jag vill så startar vi LA:1 på lördag och debuterar Lag 13 på söndag. sen ska rb få sig en väl förtjänt vila efter tre helgers tävlingar i rad + meeting. Jag tänker mig kanske två veckors sommarbete + en veckas igångskrittning. Det är väl inte för lite men inte heller för mycket? Känner inte att han heller kommer tappa något på så kort tid utan mer lägga på sig i hull som jag får träna bort på gärdet.  Då är vi inne i Juni månad där jag inte har en enda tävling inplanerad och inte heller nån i förrän i slutet av Juli. 
 
Då ska vi tävla connemara SM den 26e. Kommer antagligen starta LB:1 och LA:1 samt en utställningsklass (ja ni läste rätt) jag har aldrig ställt ut nånsin tidigare men tycker att det kan bli rätt kul att göra det, så jag behöver träning inför det verkligen! Det jag tänker på är att dressyren är på förmiddagen, och sen när utställningen är på eftermiddagen då har ju Rb värsta krullet efter knopparna?! det är väl inte så fint att ställa ut med kanske eller bryr dom sig om det? (helt okunnig inom området)
 
Sen är jag lite kluven, ska rida DM den 10 augusti (två veckor efter sm) helgen innan DM är det ett meeting i gyttorp, tre små gummors cup som brukar va himla skoj! men det kanske blir för mycket med tre stora helger i rad sådär.. Hm vi får se helt enkelt, SM och DM är inbokat iallafall, kanske att man åker och startar nån klass nån av dagarna i gyttorp. De återstår att se.
 
 
Det som känns lite såhär små jobbigt är att jag har jätte stora mål nu och krav på mig och rb, han får inte för något i världen göra illa sig eller bli ofräsch! Känns som att det skulle vara min vanliga otur när det äntligen börjar gå bra.. Hoppas hoppas att han håller sig lika fin och inte tröttnar på arbetet, därför la jag en sommarvila i början på juni för att samla krafter inför höstens tävlingar!
 
 


Postat av: Alva

Jag tror att du kan ha knoppar även på utställningen =)

Svar: ååh va bra!
Evelinn Åkerman

2014-05-07 @ 15:48:59
Postat av: Johanna

Va kul !! Då ses vi på riksen ! Jag ska dit och kanske tar med mig Bingo Bell, det beror på hur han ser ut!

Absolut kan du ha knoppar, även om Connemaran ska visas utan knoppar. Knopparna kan medföra att hans hals inte ser "naturlig" ut eftersom man kan skapa en synvilla med knopparna. Många knoppar = halsen ser lång ut. Få knoppar = halsen ser kort ut :)

Svar: jaha så man får ha knoppar! va bra det kanske ser bättre ut än krullet som blir efter dom! kul kram :D
Evelinn Åkerman

2014-05-07 @ 17:47:49 / http://brolotensgrafit.se
Postat av: Johanna

Vad har du för hjälm? Står och väger mellan att köpa en John Whithaker eller en Charles Owen Wellington Classic, vill kunna få plats med donuten ;)

Svar: Svarade i inlägg! kram
Evelinn Åkerman

2014-05-09 @ 12:25:33 / http://bergqvistjohanna.blogg.se
Postat av: Sandra

Kolla över dom nya bestämmelserna för DM, hela upplägget har ändrats och det nya finns nu på distriktets hemsida :)

Svar: Tack! Ska genast kolla :)
Evelinn Åkerman

2014-05-11 @ 20:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: