Tisdag

2014-05-27 @ 19:54:46 / Vardag
Direkt när jag kom hem var det bara att svida om till ridkläder och hoppa i stövlarna och på med hjälmen sen upp på första hästen som var uppvärmd och klar åt mig att bara börja jogga med. Red Maries storhäst Maja och hon kändes fin, hennes galopp är helt underbar. Kände mig lite som en av alla proffsryttare när hästarna kommer färdiga på löpande band för när jag var klar med henne kom mamma ut med nightan så var det bara att sitta upp och rida henne också. Hon fortsätter alltid förvåna mig, hon är allt Rb inte är vilket kan va bra som kompliment att lära sig på. Hon är extremt känslig och teknisk att rida ihop vilket är skit kul, måste rida mycket med kroppen och lite med handen för att hon inte ska stressa upp sig och det räcker med att skjuta fram höften nån centimeter så flyger hon fram i största ökade traven vilket är riktigt mäktigt! Ska rida henne nu lite när Rb vilar, skulle jätte gärna ta med henne på träning för Erika då det skulle kännas nyttigt.
 
Idag hade jag bara en lektion sen lunch, därefter satt jag och gjorde plugg, skönt då slapp jag göra det när jag kom hem. vi har rätt mycket nu som ska in i sista sekund, känns väldigt stressigt men skönt att snart få sommarlov och få återhämta sig!
Imorgon är jag ledig samt torsdag och fredag, men ska ändå till skolan imorgon för att gymma duktig som jag är! Försöker faktiskt just nu hitta inspiration till att röra mig ur sängen för att gå ut och träna lite men jag känner mig så seg.. Ska vila ut nu när det är långhelg, kommer spendera alla dagar med min pojkvän och ta igen missad tid ihop. Känns lite skönt att ha det lugnt på tävlingsfronten nu ett tag framöver, då kan man vila ut sig samt prioritera tid med vänner och pojkvän som annars lätt glöms bort!
 
 
 


Postat av: Kajsa

Härliga bilder! :)

Svar: Jaa åh tack!!
Evelinn Åkerman

2014-05-27 @ 23:04:23 / http://kajsaochtuvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: