Gårdagens misslyckande

2014-10-05 @ 14:26:00 / Träning
Som sagt var jag inte så nöjd med gårdagens pass, tanken var att det bara skulle bli ett joggingpass men så funkade ingenting i pincip så då var jag helt enkelt tvungen att ta igenom det. 

Men jag började med en kort utesväng bara för att komma ifrån banan lite så vi red en runda under alla tre gångarter och han kändes lite tittig men pigg vilket var bra, på banan sen så bi behöll han det när jag jogga fram och sen när jag skulle ta igenom de lite jobbigare grejerna så blev han seg och förbannad. Slutorna funkade inte alls på diagonalerna så jag fick rida jätte många innan han ens bibehöll traven på linjen, super jobbigt tyckte han trots att han gjort det jätte mycket, Galoppen var sådär, han bröt av i galoppserpentiner som han aldrig gjort förut, inridningarna va dock bra och lika så enkla bytena, öppnan och travökningarna men när de kom till det lite jobbigare så sa han ifrån - ordentligt. Jaja ibland kan det va så, det är väl det som är charmen med ridningen?
 
På ett sätt önskar jag att de håller i sig lite idag så vi kan få hjälp med det ut ett domarperspektiv men samtidigt inte då jag vill visa han från sin bästa sida, sådär snygg som han faktiskt kan vara..
 
Vi får se helt enkelt hur det går.
 
 


Postat av: Olivia Gustavsson

hoppas det går bra idag :)

Svar: Tack!
Evelinn Åkerman

2014-10-05 @ 15:52:26 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Julia Forsbacka

Lycka till idag och hoppas att det går bättre!

Svar: Tack fina du!
Evelinn Åkerman

2014-10-05 @ 16:27:59 / http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: