Imorgon

2014-10-04 @ 16:57:00 / Vardag
Jag behöver er hjälp! Har somsagt anmält till en pay and ride imorgon då vi behöver lite träning inför näst helg då vi debuterar ett nytt program. Känns bra att stämma av framför domare och få lite perspektiv, se va hon tycker vi ska träna mer på, visa mer/mindre och sen se var man ligger ungefär poängmässigt. Det var samma domare som dömde oss till bästa ekipage och vinst på 69% i laxå. Hur som helst, jag behöver er hjälp att välja ut hur vi ska klä oss! Har inte varit på en pay and ride på flera år och jag har glömt helt hur reglerna är och så, men jag antar att de går efter Tr? Så jag undrar lite om klädsel, vad ska jag ha på mig? Känner inte för att klä upp mig i vita ridbyxor eller kavaj eller måste man det? Ska jag knoppa eller inte? Får jag ha benlindor på banan med tanke på att de ändå är som en träning?
 
Kan jag komma som jag gjorde till förra träningen, ridbyxorna är ju ändå ganska ljusa, vitt schabrak (vita benlindor?) men kanske en annan jacka?
Känns ju lite dumt att komma i full tävlingsmundering till en liten pay and ride, eller vad tycker ni?
 
 


Postat av: matilda

Ja, det kanske är lite olika beroende på var man är men jag skulle tro att outfiten på bilden funkar utmärkt! Ungefär så var i alla fall jag klädd på senaste pay and riden, och det gick bra. Och då fick vi även rida med lindor/skydd om vi ville :)
Lycka till imorn!

Svar: Vi fick inte ha det :/
Evelinn Åkerman

2014-10-04 @ 18:34:56
Postat av: Elsa

Det beror väl lite på. Bör jag var på en Pay and ride så var det typ med alla ridskoleryttare. För dem varade tävling så jag red i tävlingsoutfit annars skulle jag sticka ut😉

Svar: Förstår hehe :)
Evelinn Åkerman

2014-10-04 @ 19:37:19
Postat av: Ebba

Om det är en pay and ride som du anmält dig via tr så ska du nog ha tävlingsliknande kläder, de har jag haft på alla pay and rides som man anmält via tr, även de jag mött. :)
Men är det en "klubb"pay and ride, brukar fina ridkläder o lindor funka! :)

Svar: fick inte ha lindor :/
Evelinn Åkerman

2014-10-04 @ 20:57:08 / http://ebbagraversen.se
Postat av: Sandra

Jag brukar knoppa och sätta upp håret, en vit piké under v ringad tröja, inga vita brallor, lindor eller schabrak. Bara en vanlig snygg outfit med lite extra prydlighet genom knoppar och håruppsättning.

2014-10-04 @ 21:52:35 / http://Sandrejohansson.blogg.se
Postat av: Ebba

Tdb*

Svar: Förstod de ;)
Evelinn Åkerman

2014-10-05 @ 06:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: