Onsdag+Torsdag

2014-10-17 @ 17:51:00 / Träning
Då har jag satt mitt liv på spel när jag både igår och iförrgår gav mig på longering på Rb, det är ju ett väldigt bra kompliment och jag önska att Rb kunde ta det seriöst då jag gärna jobbar från marken nån gång ibland. 
 
Såhär håller han på i kanske en kvart innan vi kan komma till arbete..
 
Varör jag kände att jag behövde använda mig utav longering nu är för att det är bra till att blandannat förbättra galoppen, rb har jag tränat väldigt mycket samling nu att han tappat den där stora, fina runda galoppen han kan ha. Med hjälp från marken, med ett bra driv och lågt inspänd så kan man få en häst med kort galopp att länga den vilket är jätte bra! För när man longerar som jag, lång och låg, med bakbenen in, ryggen upp och huvudet ner så kommer man åt helt andra ryggmuskler mellan kotorna än vad man gör vid ridningen. 
 
Jag kunde faktiskt märka skillnad efter jag longerat att han blev mer loss, rörlig och med ett helt annat steg, vilket är jätte positivt. 

 
Idag ska mamma rida Rb för jag hinner inte, går i skolan imorgon (!!!) ja ni läste rätt, går från 8-15 en LÖRDAG... skit skola! Så eftersom det inte går några bussar på lördagar så måste jag sova i hallsberg inatt, så ska passa på att göra nya fina naglar ikväll hos min vän. Sen imorgon får plutten vila för direkt när jag kommit hem från skolan ska vi åka och fira min bror som fyller 25.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: