Sluta på topp

2014-10-16 @ 19:45:00 / Planering
Jag bestämde mig för att vi har ridit årets sista tävling nu i Motala, jag känner att jag vill behålla den känslan vi hade och träna mer så vi kan komma tillbaka i toppform. Tänk nästan 60% i LA P:1 debuten och sen träna hela vintern så är vi nog över 62% (kvalgräns) till våren igen! 
 
Hade ju tänkt att åka till Karlskoga den 2 november och rida en till LA P:1a men beslöt mig för att inte göra det, dels för att jag inte gillar den anläggningen, tycker att ridhuset är under all kritik, sen domaren som dömer är ingen hit blir alltid nerdömd av honom och då känns det inte värt. Så då slutar jag hellre här, man ska sluta på topp!

Däremot ska vi ju vara med på klubbmästerskap den 26e Oktober, men det är bara för att få in rutin, dessutom ska jag checka av att han pallar två klasser med LA P:1 som den sista, om trycket fortfarande finns där för det kan ju vara bra att veta till våren. Sen ska jag ju såklart försöka få över 60% den här gången och ta med mig mer tips från dressyrdomaren vad jag kan träna på under vintern. Rider LA :1 som förklass och där ska jag bara ska göra en jämn ritt, länge sen jag red LAn nu. Har inga planer på att ta hem klubbmästartiteln och jag tror inte jag har nån chans heller då dom bestämt att vi inte ska räkna med kofficient utan den som rida LC har lika stor chans att vinna som den som rider MSV, vilket jag kan tycka är konstigt för det är lätt att få 70% i LC men inte lika lätt i MSV. Hur som helst så åker vi dit för att få rutin till nästa år!
 
 
Men jag kommer inte klara mig utan tävling så jätte länge utan siktar på att åka och starta i Katrineholm sista januari ;) så det blir bara 3 månader utan! Tagga vinterträning.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: