Tävlingsmorgon

2014-10-12 @ 08:15:44 / Vardag
Godmorgon på er! Jag var ute vid kl sju idag och fodrade hästarna, alla gå nu ute i hagen med regntäcken för precis när jag tog ut sista hästen så öppnade sig himlen.. Så tråkigt. Jag har kollat väderrapporten för dagen och på tävlingsplatsen står det att det ska regna hela dagen :/ Jag vet inte om det kan vara till min fördel på ett sätt då jag ofta tränar i regn och i vattenpölar och det är inget som brukar påverka oss medan det kan påverka motståndarna, men samtidigt så är det ju inte alls kul att rida i regnet, allt blir blött, kallt och klibbigt. Framridningen är iallafall inomhus och det är ju bra för det är där man spenderar mest tid.
 
Vi lastar och åker klockan 11 så innan dess ska jag hinna äta frukost, borsta och fixa med rb, luncha honom, göra iordning mat och vatten som vi ska ha med oss, klä på mig tävlingskläder och fixa håret, slutligen knoppa och göra sista finliret innan avfärd.
 
Men idag håller jag också tummarna för Agnes och Acrobat som tävlar i Gyttorp! Nästan så att jag ångra att jag inte åkte dit och red LA P:1 istället men nu är det som det är.
 
Ni får hålla tummarna för oss sen!
hälsningar en redan nervös Evelinn
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: