I söndags

2015-04-14 @ 15:22:29 / Vardag
Tänkte jag skulle berätta om söndagens tävling. Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv! Jag förstår egentligen inte varför då jag vet att Jonna rider min häst jätte bra och jag vet att de lätt klarar av en LC. Redan på morgonen kände jag av nervositeten, den förvärrades på framridning och inne på banan var det nästan olidligt. Jag kunde inte ta upp kameran och fota för jag mindes inte vilka inställningar jag skulle ha. Jag var så nervös så jag stod bakom Jonnas mamma och kikade fram.  Men allra värst var det efter ritten när Jonna hoppat av och jag skrittade av Rb i väntan på resultatet. Equipe låg efter och det kändes som det dröjde evigheter innan Jonna kom ut därifrån igen, massa tankar hann flyga genom mitt huvud, man vet ju aldrig hur domaren ligger när man är först ut och debuterar med en ny häst så jag hann få upp massa skräckexempel i huvudet trots att jag visste att ritten var riktigt bra. Men tillslut kom resultatet upp och då kunde jag pusta ut och jag visste att det skulle räcka långt! 
 
Jag är aldrig nervös när jag själv tävlar så det här var helt nytt för mig haha. Jag tror inte jag kommer vara lika nervös nästa gång utan då ska jag mer försöka njuta av det här fina ekipaget!  
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: