Långfredagen

2015-04-03 @ 10:41:47 / Vardag
Hej på er! Vaknade upp till strålande sol idag, så härligt. Jag hoppas att denna dag gör sitt namn till rätta för jag behöver nämligen en lång dag med några extra timmar för att hinna med mina planer.
 
Redan idag har jag börjat med planering och packningen till tävling, varför undrar säkert ni, det är ju långt kvar till måndag? ja visst är det det. Men jag kommer inte vara hemma nånting mer innan måndag så idag måste jag tvätta upp allt som ska med från det här stallet till Queens stall och packa in det i våran transport så att det bara är för mamma att koppla på transporten och åka till stallet och då räknar jag med att allt är klart både här och där så att när hon kommer är det bara att traska in i transporten och åka!
 
Det som ska med från mitt stall är bland annat: Schabrak, kavaj, framridningsväskan, benlindor, boots, mina tävlingskläder, nummerlapp, snoddar
Sen finns följande i Queens stall: sadel, träns, täcken, skydd, hjälm, stövlar, sporrar och såklart hästen.
 
Varför jag inte kan fixa packningen i helgen är för att jag jobbar på puben och har tyvärr inte möjlighet att ta mig hem så jag bor hos min kille och så får han köra mig till Queen så jag kan göra det sista fixet där.
 
Utöver detta så ska jag idag rida Rb, blir nog en skön uteritt i vårsolen, igår blev han ju provriden och skötte sig över förväntan så idag förtjänar han en liten uteritt ihop med mamma och Nightan. Sen åker jag och mamma vidare till Kumla där jag ska rida Queen, hon ska också få sig en skön uteritt.
Hoppas ni får en trevlig dag och glad påsk på er!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: