Saknar gemenskapen

2015-04-03 @ 09:22:00 / Vardag
Än så länge har jag bara gjort 2 tävlingar ute på storhäst som junior och jag måste säga att hittills har det varit jätte tråkigt att komma till tävlingar och man inte känner en enda person! De flesta vännerna jag har och klubbkompisar som jag lärt känna är på ponnysidan och det har blivit en sån himla trevlig gemenskap ute på tävlingar, själva umgänget är halva glädjen med att tävla.
Förhoppningsvis blir det lite trevligare nu på måndag när vi ska tävla på "hemmaplan" här i Örebro, är iallafall ett par stycken på startlistan som man känner igen och sen typ hela div 1 laget rider och finslipar formen så det ska bli kul att se dom med. Dessutom så vet jag att flera bloggläsare tänkt komma och titta på oss så er hoppas jag att jag hinner träffa också!
 
Men jag längtar lite ut på ponnytävlingar igen det måste jag erkänna men vem vet vad jag har i kikarn, det kan hända att vi väldigt snart är där igen... ;)
 
 


Postat av: Maria

Det kommer bli bättre.
Annars får du "prata ihop" dig med klubbkompisar och övriga vänner och planera ihop vilka tävlingar ni ska åka på.
Ett annat tips är att vara hjälpsam, säga ett glatt "hej" till de som står närmast på parkeringen för många är nog rätt tysta och inbundna pga nervositet och då är ett glatt leende värdefullt.
Snart kommer några av dina i "ponnygänget" kliva upp på storhäst och då kommer ni träffas igen.
Vi ses säkert på måndag!
Lycka till (eller inte... 😜 eftersom vi startar i samma klass)

Svar: Tack för tipsen.
Evelinn Åkerman

2015-04-03 @ 11:20:32 / http://ingetorp.blogg.se/
Postat av: Evelinn Bladström

Åh trots att jag inte tävlar längre så saknar jag nästarn gemenskapen på tävlingarna, haha. :)

Svar: Ja den är speciell!
Evelinn Åkerman

2015-04-06 @ 11:46:14 / http://hippiesarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: