Planen framöver

2015-02-25 @ 15:08:23 / Queen P
Just nu och en tid framöver ligger fokuset på Queen, nu vill jag fortsätta jaga MSV B - kval, debutera och kvala till nationellt.  Man märkte verkligen hur kul Queen tyckte det var att komma ut och tävla och visa upp sig och redan i bilen hem längtade jag efter nästa tävling. Det var bara hem och anmäla!

Nästa tävling blir:
11/3 - Strömsholm MSV C:2
6/4 - Örebro FK MSV C:2
 
Det blir alltså ett helt nytt program att träna in! Varför jag valde att gå över till C:2an var för att vi ska ev. ställa upp i Örebro Ryttarteams div 1 lag som då går i MSV C:2 och då måste vi rida in oss lite på det samt se procentmässigt var vi ligger. Men som det ser ut nu så kommer vi få rida första omgången som går i Dylta i maj!
 
Tycker nästan att MSV C:2 är lättare än MSV C:1 det enda vi måste träna lite mer på är bakdelsvändningarna, de är hon lite sämre på men vi har ju tre veckor på oss så det ska nog inte vara några problem.  Har ni några bra tips till hur man tränar in dom? ni brukar ju alltid komma med så kloka råd! 
 
Efter vår start i Strömsholm så kommer jag börja träna inför MSV B även om det är ganska långt borta så kommer jag ändå vilja börja befästa galoppombytena samt börja rida in mig på kandar och då är ju förhoppningsvis ridbanan ridbar så det blir enklare att hålla igång.
 
Ser fram emot den här våren med världens bästa Queen!
 
 


Postat av: Isabella

När debuterar du och RB på tävlingsbanan o år då? :)

Svar: 12e april!
Evelinn Åkerman

2015-02-25 @ 15:29:11
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fin!

Svar: Tack!
Evelinn Åkerman

2015-02-25 @ 17:31:44 / http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Sandra Johansson

Nyfiken på varför du vill rida henne på kandar? Hon ser ju väldigt tillfreds ut på träns. :)

Svar: jag har ju aldrig ridit henne på kandar så då vet jag ju inte om hon är ännu bättre på det och tillsfred med det. dessutom vill jag lära mig att rida på det och om vi ska högre upp i klasserna och göra svårare saker så kommer jag nog vilja tävla på det.
Evelinn Åkerman

2015-02-25 @ 17:44:55 / http://sandrejohansson.blogg.se/
Postat av: Alva

När det gäller bakdelsvändningar tror jag det viktigaste är att hästen tar skänkeln, att hon inte masar sig igenom. Sen att samla upp innan är ju viktigt. Jag brukar göra en övning som är som så att man går på en fyrkant och gör en kvarts vändning i varje hörn, jag upplever då att hästen blir mer vaken på hjälperna. =) Det kanske inte är till så mycket hjälp, men lite kanske? =)

Svar: Precis vad vi jobbar mee :)
Evelinn Åkerman

2015-02-25 @ 18:11:00
Postat av: Olivia Gustavsson

Vad roligt!! Stort lycka till under våren :)

Svar: Tack!
Evelinn Åkerman

2015-02-25 @ 21:02:23 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Isabelle Johansson

Va roligt måste fota :D

Svar: BRA!!😃
Evelinn Åkerman

2015-02-26 @ 10:00:55 / http://isabellejohaansson.blogg.se
Postat av: Julia

jag tycker att det absolut bästa sättet är att gå på en "fyrkantig volt" och göra en kvartsvändning i varje hörn. Se till så att hon tar sidflyttande skänkel ordentligt så är det nog inga problem alls! Ska bli kul att följa er resa :)

Svar: Det funka bra! Tack 😃
Evelinn Åkerman

2015-02-26 @ 19:03:52 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Hanna Victoria Sahlqvist

Jag undrar som någon ovan varför du ska rida in henne på kandar? Tycker det är helt onödigt att utsätta hästen för det.

Svar: okej då vet jag vad du tycker :) jag tycker det är helt onödigt att du säger det för jag kommer ändå göra som jag/ägaren vill i slutändan.
Evelinn Åkerman

2015-02-28 @ 18:03:50 / http://hannizons.blogg.se/
Postat av: Hanna Victoria Sahlqvist

Fast och andra sidan frågade jag en fråga, och sedan sa min åsikt om just frågan. Så ett svar vore kul. Inget mot dig, mer nyfiken :)
Kram Hanna!

2015-03-03 @ 19:49:25 / http://hannizons.blogg.se/
Postat av: Hanna Victoria Sahlqvist

Fast och andra sidan frågade jag en fråga, och sedan sa min åsikt om just frågan. Så ett svar vore kul. Inget mot dig, mer nyfiken :)
Kram Hanna!

2015-03-03 @ 19:49:31 / http://hannizons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: