En hälsning från fotografen

2015-01-17 @ 21:30:11 / Vardag
Här kommer några bilder från träningen samt en hälsning från fotografen: "För att dra det kortfattat - dessa bilder hade jag normalt sett inte ens visat för min katt. Jag är nog missnöjd med exakt allt förutom motivet/ekipaget. Första gången jag fotade i ett ridhus och dra mig baklänges vad svårt det var! Typiskt att vårat första samarbete blir katastrof. Jag läste på mycket innan och pratade med fotografer som hållit till i ridhus förut. Så jag ändrade inställningarna på kameran till större bländare, högt ISO, kortaste slutartiden, långt skärpedjup osv osv men ändå blev det helt åt pipsvängen. Mitt autofokus räknade in RBs vita lindor till de vita väggarna bakom så det var alltid ett ben eller fler som var helt suddiga. Böt då till manuellt fokus men då försvann istället mitt höga ISO och den korta slutartiden. Bruset i bilderna är katastrofalt men hade inget ISO mellan 800 och 1600 så jag kunde inte få till balansen ordentligt. Så mina tankar om att köpa ny kamera är nu på topp kan jag lova! 
Hoppas ni kan förlåta mig för urkassa bilder! Ska boka in en ny fotografering med Evelinn inom den närmsta tiden och då lovar jag med handen på hjärtat att ni kommer storgilla bilderna! Stå ut tills dess! 
Bästa hälsningar Sophie Vikergård" 

Jag tycker inte de är så dåliga som Sophie tycker men jag känner ju henne och vet att hon är en perfektionist ;) vi är ju själva ryttare och alla vet ju hur svårt det kan va i ridhus så jag tycker inte vi Sophie ska vara så hård mot sig själv och inte vi mot henne heller! 












Postat av: evie

Det är skitsvårt att fota i ridhus!! Se om du inte kan få med fotograf till en träning på dagtid (gärna med sol) i Lindhstallet eller på Vittvång - skiner solen så brukar det kunna bli väldigt fina bilder i de ridhusen som är så stora och luftiga! :) Fina bilder ändå - jag hade varit nöjd med dem om jag var du, just för att jag vet hur omöjligt det kan vara i ridhus!

Svar: ja det är verkligen svårt men jag håller med att de två är bra ridhus! :)
Evelinn Åkerman

2015-01-17 @ 22:35:37 / http://www.evieastrom.se
Postat av: Sofie

När jag fotar i ridhus har jag ISO 3200 och bländare på 2,8. Då blir de superbra bilder! :) men har ett sjukt bra objektiv också och de spelar också stor roll!

Svar: Jag vet att hennes kamera inte går lägre i bländare än 4-5 :/
Evelinn Åkerman

2015-01-17 @ 23:36:23
Postat av: Julia Wesén Cosmo

fin han är, han har verkligen biffat på sig över rumpan och på halsen nu :D

Svar: åh tack Julia!!
Evelinn Åkerman

2015-01-18 @ 19:08:06 / http://juliawesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: