Träning med Rb!

2015-01-22 @ 20:01:58 / Träning
Idag var vi som sagt i Askersunds ridhus med Rb. Red igenom lite LA P:1 rörelser, det gick bra men jag hittade inte den där wow känslan som jag sökte. Jag tycker inte jag fick ett ärligt stöd i bettet utan han tjaffsa lite för mycket. Får nog byta bett igen och fortsätta varva så han inte blir så van med ett och samma. Traven var generellt bättre än galoppen idag, skolorna satt jätte bra samt den ökade traven.
 
Men känslan efter dagens pass får mig nog att vilja avanmäla oss från Katrineholm, visst han går bra men det känns inte 100 liksom som jag vill, jag ärju perfektionist ända ut i fingertopparna och jag vill att allt är perfekt innan vi ger oss ut för jag vill alltid visa upp vår bästa sida.
 
Jag har lite bilder att visa er från dagen, inga höjdare direkt men bättre än inget!
 
 
 


Postat av: Julia

Så som det ser ut på bilderna ser ni verkligen ut att vara redo för tävling! Det är ju även första tävlingen iår så ha inte så höga krav! :)

Svar: Ja jo jag vet.. Men jag vill att allt är perfekt :/
Evelinn Åkerman

2015-01-22 @ 21:02:42 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Alva

Men åååhh så fina ni har blivit!! Du har verkligen gjort ett himla bra jobb Rb! =)

Svar: åh tack snälla!!
Evelinn Åkerman

2015-01-22 @ 21:23:40
Postat av: Jennifer

Vad red du på för bett? :) Tycker han ser fin ut på bilderna!

Svar: Hans vanliga tre delade tränsbett men brukar varva med ett baucher, nu har jag inte gjort det på länge och därför tror jag han inte söker stödet.
Evelinn Åkerman

2015-01-22 @ 23:06:48 / http://www.jenniferdressage.se
Postat av: Alva

Ojoj, lite sent men det ska ju stå: "...jobb med Rb" hahahah

Svar: förstodd de ;)
Evelinn Åkerman

2015-01-23 @ 08:19:49
Postat av: Anna M

Klart du ska tävla!

Svar: Det ser tyvärr inte ut att bli så...
Evelinn Åkerman

2015-01-23 @ 10:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: