Dressyrträning x2

2015-03-25 @ 19:34:06 / Queen P
Det fick bli en liten ändring i upplägget av dagens träning med Queen och istället bytta vi helt spår och dressyrade istället! Men jag lovar er att vi ska ta hoppningen någon dag framöver. Men idag blev det en riktig genomkörare på banan, precis vad jag behövde iallafall efter två veckor av bus och skoj på gärdet blandat med longering och uteritter. Queen var jätte fin redan från start och vi genomförde ett kanonpass. 
Vänstersidan är lite jobbigare så i uppvärmningen och genom hela passet la jag mycket slutor i alla gångarter och skänkelvikningar åt vänster just för att få loss den sidan, kände förbättring mot slutet. Red några galoppombyten på diagonalen för att hålla henne spikrak, vilket är lättare sagt än gjort, vi har inte riktigt funnit varandra i bytena ibland gör jag för mesiga hjälper så att hon bara nonchalerar och ibland för tydliga hjälper så det blir en ordentlig bakutspark sen ny galopp. Men vi satte några! kanske 4 av 10 och det är alltid något, alltid en bit på väg. Vi tar med oss detta tills nästa vecka när vi ska intensivträna. 
 


Så dagen har bestått av 2 timmars dressyrträning och 1 timmes egen kondisträning samt 1 timmas styrketräning. Ni kanske förstår hur slut jag är nu i både kropp och själ, varit vaken sen fem! Efter jag varit i Kumla hos Queen åkte jag en snabbvisit till Örebro där jag köpte en Ipad och sen åkte jag vidare hem till Micke. Tanken är att använda ipaden till skolarbeten och som jobbdator att ha med, samt för att kunna uppdatera bloggen ännu bättre!


Postat av: Julia Forsbacka

Vilken dag! Låter superhärligt!

2015-03-25 @ 20:24:28 / http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: