Inte samma språk

2015-03-08 @ 19:24:00 / Queen P
Under dagens träningspass talade inte jag och Queen samma språk, hon låg på alldeles för mycket i handen och var tjurig för skänkeln så jag fick inte riktigt till den där fina, lätta känslan som vi brukar ha. Men så är det ju ibland det går inte alltid som man vill. En av mina svagheter som ryttare är också just det eftersom jag är å noga med träningen, upplägget och planeringen och har allt klart för mig i minsta detalj så när det bara inte funkar så har jag ingen plan B som jag kan fortsätta rida efter så då blir det lite pannkaka som idag. 

När jag joggade fram var hon fin men när jag satte henne i arbete blev hon tjurig men jag gjorde så gott jag kunde genom att rida igenom henne och få henne lösgjord och så följde jag min plan och red programmet tyvärr kom väldigt många missar som ett brev på posten så känslan var inge  vidare men det viktigaste idag för mig var ju att rida programmet, hitta vägarna och bara få ut dom på banan och inte bara ha de på pappret och i huvudet. Nu vet ja iallafall att det sitter och sen vet jag att vi kan så mycket bättre än såhär och detta bara var en dålig dag. Som tur är finns det en morgondag och då ska vi ge det ett nytt försök!
 
Jag rider på gården som ligger bredvid där Queen bor. Tyckte banan var jätte bra och så var det trevligt att träna ihop med Bea och hennes fin fina svarta skönhet, man blir riktigt inspirerad av att se dom två ihop. Nu vill jag bara utvacklas mer och mer med Quuen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: