Måndag

2015-03-23 @ 21:01:00 / Vardag
Bara en skolvecka sen lov igen! känns som jag nyss hade lov men jag ska inte klaga. Det blir ingen vila för min del utan istället passar jag på att träna och jobba hela dagarna, lika roligt det.
Idag och imorgon står jag i köket, vi har en stor vårlunch, passande va när det inte är vår ute längre? en stor buffé med massa goda saker. Det bästa är att få äta allt när gästerna har gått. 
 
Idag tjänade jag in lite vuxen poäng då jag gick och fixade ett vuxen-bankkort haha! mycket att hålla reda på med det där men väldigt smidigt också. Vet inte hur länge jag sett fram emot att kunna handla på internet, nu lagom till lönen kommer ska jag börja spana på lite grejer att unna mig själv. På tal om det så köpte jag också lite skönhetsprodukter igår så som proffssminkborstar, foundation och concealer/highlighter. Något ni säkert inte vet är att jag är jätte intresserad av smink och kan sitta flera timmar och kolla på olika tutorials i flera timmar. Dock prioriterar jag sömn än att sitta uppe innan skolan och sminka mig så snyggt.
 
Det var lite vardagssnack nu till det roliga - hästarna. Idag fick jag ändra lite i planen, sällan det händer men efter ridlektionen blev det riktigt ruskigt väder med regn och stormvindar och jag hade tänkt konditionsträna rb, vågade helt enkelt inte ge mig ut i full fart med Rb känns för riskabelt så vi skjuter på det till imorgon. Känns skönt att kunna göra så jag har nästan gett upp tävlingar helt för hans del det här året, iallafall känns det väldigt långt borta.
 
Queen har fått tagit en lite lugnare vecka och ska få en yttligare med mer varierad träning så som kondition, klättring, longering, bommar och småhinder just för variationensskull men också för att ladda upp med energi för nästa vecka, känns väldigt spännande att få komma iväg med henne och samtidigt känns det inte som att vi tappar nånting när vi inte ligger i hårdträning, hon kan sitt och jag kan mitt men på vägen måste vi få ha det lite lekande lätt också!
 
Ge tillbaka vårvädret!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: