Stanna upp och pusta ut

2015-03-24 @ 19:23:00 / Vardag
Nu har jag landat efter en dag i all hast, hållt igång sen kl 5 imorse och det tar på krafterna kan jag erkänna för er nu. Rb trimmades när jag kommit hem från skolan i de härliga vårvädret, har verkligen varit underbart väder idag, håller tummarna för likadant imorgon! Jag började med framskrittning 20 minuter och så lät jag han klättra i en brant sandbacke som vi har här i närheten han fick gå upp för den tre gånger och sen trava/galopperade jag till travbanan där vi konditionstränade, han var verkligen med på noterna idag och det var så kul att rida, han är så fin och känslig just nu så jag försöker njuta av stunden bara.
Nu är hästarna inne och jag väntar på mat från pizzerian.
 
Imorgon väntar en lika lång dag med fodring och utsläpp klockan 5 därefter ska stallet mockas och rb ska göras iordning för ett morgonpass. Tänkte dressyra lite på banan och bara rida igenom honom ordentligt och jag har räknat med ett 1,5 timmes pass för det är ungefär så lång tid jag tror det kommer ta innan han går bra, jag måste ge honom hans tid och rätt förutsättningar. Sen har jag en kort skoldag som enbart består av gymträning i två timmar innan jag åker vidare till Queen. Förhoppningsvis följer min vän Josefin med för imorgon är det hoppning som står på schemat och det är lite mer hennes grej än min! ;) Så då kanske jag kan passa på att få lite hjälp från henne och sen kanske några nya bilder vem vet? Därefter tar jag en lång och efterlängtad kväll ihop med min pojkvän där lite plugg står på schemat annars bara gosa ner sig i sängen med en bra serie låter som en bra lill-lördag eller hur!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: