Framtiden

2015-05-22 @ 13:40:27 / Queen P
Det är många som skriver och frågar hur upplägget ser ut inför sommaren, vilka klasser och vilka mål jag har med Queen. Jag önskar att jag kunde säga att vi tränar mot att debutera Msv B i sommar men dessvärre lyder inte svaret så...

Jag är så himla ledsen just nu för det känns som att alla mina planer, mål och förväntningar håller på att rinna ut i sanden.
Som ni vet så pendlar jag mellan mitt stall och Queens stall för att få rida henne. Det har varit tufft att få det att gå ihop, verkligen, men det har varit värt det varenda gång jag fått umgås med Queen eller fått ridit henne. 
Men nu nalkas sommaren och ett sommarlov vilket gör det problematiskt för mig utan körkort att ta mig till stallet. För det är en bit ändå, men det har funkat rätt bra tack vare att min skola ligger mitt emellan stallen. Men sommarlov innebär att bussarna blir färre och busskortet slutar gälla vilket gör att jag inte kommer kunna ta mig ut dit på egen hand.

Det jag kan göra är att be mamma/min pojkvän om skjuts men eftersom båda jobbar heltid i sommar så innebär det att jag inte kommer kunna åka ut mer än bara några gånger i månaden och det funkar inte om man ska ta sikte på en ny nivå och kunna tävla. 

Det är heller inget alternativ att Queen bor hos oss lite i sommar, jag har försökt få igenom det men det är inte jag som äger hästen så jag bestämmer inte det. Men till största anledning så skulle hennes hagkompis bli själv och det funkar ju inte.

Som det ser ut just nu så måste jag stryka oss från de tävlingar jag anmält, säga upp platsen i div 1 och ge upp förhoppningarna om olika meetings i sommar...

Jag är verkligen så himla ledsen, mest för att jag inte kan spendera all den tid jag vill med denna underbara häst men också för att jag verkligen trodde att vi kunde gå långt tillsammans..
Jag känner ingen motivation till bloggen längre och inte till något i överhuvudtaget..





Postat av: Anonym

Går det inte att ha Queen hemma hos er?❤️ Förstår att du är ledsen😕

Svar: Har skrivit att ägaren inte vill det och det tar jag fullkomlig hänsyn till!
Evelinn Åkerman

2015-05-22 @ 13:43:57
Postat av: Anonym

Nej vad tråkigt! :( Kram <3

Svar: Ett litet förtydligande: jag ska fortsätta rida henne men kommer inte kunna tävla i sommar eftersom vi missar viktig träning.. :(
Evelinn Åkerman

2015-05-22 @ 13:45:11 / http://www.jenniferdressage.se/
Postat av: Elsa

Köpa ett busskort i sommar? Även om det går färre bussar kan man ju anpassa sig efter tiderna😊

Svar: Jag måste gå 3 km till busshållsplatsen och sen byta buss 4 gånger så det går inte alls eftersom bussarna inte går så man kan passa in..
Evelinn Åkerman

2015-05-22 @ 13:45:59
Postat av: Sandra Johansson

Jag hade försökt hitta en foderhäst du kan ha hemma! Klart det är tråkigt att "börja om" med en ny häst, men du har ju ett år till innan du går ur skolan och ska ponnyn ändå säljas kommer du nog uppskatta att ha en "egen" varje dag. :)

2015-05-22 @ 14:06:48 / http://sandrejohansson.blogg.se/
Postat av: Isa

Så synd att du inte kommer kunna rida och tävla henne så mycket som du vill i sommar.

2015-05-22 @ 14:22:25
Postat av: Anna M

Du grejar körkortet om du lägger lite tid på det! Så blir det lättare i framtiden. Kram

2015-05-22 @ 14:51:51
Postat av: Anonym

Finns 14 dagars intensiv kurs i körkortstagning 👍

Svar: Ska ta det direkt efter att jag sålt rb!
Evelinn Åkerman

2015-05-22 @ 18:02:08
Postat av: Anonym

Kan du inte försöka fixa fram eb moped?

Svar: Har inte körkort till det heller och vägen dit är motorväg
Evelinn Åkerman

2015-05-22 @ 18:16:53
Postat av: Anna M

Satsa på körkort! Du grejar det lätt. Kram

2015-05-23 @ 12:43:39
Postat av: AnnaM

Haha min knäppa telefon laddar ju inte om sidan så jag såg inte att min kommentar redan gått in. Sorry!

2015-05-23 @ 12:51:09
Postat av: Anette / Dressyrteamet

Jag tog körkort på 14 dagars kurs :) Men börja plugga teori redan nu så kommer det gå väldigt lätt. Säljer du RB så kan du ju satsa på en egen häst som du kan ha kvar hemma också.

2015-05-23 @ 13:02:21
Postat av: Anette / Dressyrteamet

Jag tog körkort på 14 dagars kurs :) Men börja plugga teori redan nu så kommer det gå väldigt lätt. Säljer du RB så kan du ju satsa på en egen häst som du kan ha kvar hemma också.

2015-05-23 @ 13:02:49 / http://dressyrteamet.se
Postat av: Anonym

Satsa på körkort så du och Queen kan vinna alla tävlingar kram Stella 😘😘

2015-05-23 @ 22:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: