Gårdagens hoppning

2015-05-06 @ 11:26:04 / Queen P
Tänkte chocka er lite och berätta att jag hoppade igår! Det var Queen som fick lotsa runt mig på banan och jag fick bara hålla i mig hehe.
 
Började med 20 minuters framskrittning ute eftersom hon vilat dagen innan så kändes det inte schysst att gå direkt in på banan och börja jobba så jag gick ut på galoppbanan och så fick hon trava och galoppera där och sträcka ut sig. När vi kändes oss varma i kläderna red vi upp till paddocken och började hoppa lite. Vi avslutade med att hoppa över ett hinder på 90 cm och det kändes bara sådär lekande lätt. Så himla roligt tycker jag att det var och Queen lika så, hon hoppar verkligen i alla lägen och hon gör det med öronen spikrakt framåt!
 
Tack vare att jag är dressyrryttare så är jag så himla noggrann med vägarna, att rida ut i hörnen och komma mitt över hindrerna. Lika så att byta galopp imellan och att göra halvhalter och få henne på bakbenen. Inge slarv hos mig inte! Queen är så himla fin och lyhörd också jag behöver bara tänka så gör hon därefter. 
 
Jag tror jag hade tyckt det varit kul att komma ut på en pay and jump nångång eller typ en stilhoppning för där hade jag mer känt mig hemma tror jag ;)
 
 


Postat av: Agnes❤️

Vi vill ha video när ni hoppar! Skulle vara jätte kul! Du börjar ju kunna det där med hoppning😏❤️

Svar: har kunnat hoppa tidigare :) är ju i grund och botten hoppryttare som blivit dressyrryttare :)
Evelinn Åkerman

2015-05-06 @ 20:39:02
Postat av: Agnes❤️

Vi vill ha video när ni hoppar! Skulle vara jätte kul! Du börjar ju kunna det där med hoppning😏❤️

2015-05-06 @ 20:39:03
Postat av: Amanda

Vill gärna se en film på när du hoppar! :D
Det såg säkert jättebra ut, skulle behöva va lika noga som dig med hörn passeringar ;)

Svar: det kändes bra ;) nästa gång får det bli film!
Evelinn Åkerman

2015-05-06 @ 21:22:26 / http://ydrebranth.blogg.se
Postat av: Ingbritt Ekman

Ser jag fram emot... en liiiten hoppuppvisning;-).

Svar: haha jaaa ;)
Evelinn Åkerman

2015-05-07 @ 09:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: