Nära att olyckan var framme

2015-05-20 @ 10:44:56 / Vardag
Tänkte jag skulle berätta vad som hände häromdagen när jag och Jonna var ute och red tillsammans. Vi skulle rida barbacka till stenbrottssjön som ligger 1,5 km in i skogen från vår gård och vi skulle rida barbacka för att hästarna skulle få plaska lite utan att utrustningen blev dygnsur. Så vi skrittade iväg och kom en bit när vi hör en moppe närma sig på avstånd. Då befann oss på en smal väg med djupa diken så började vi trava en bit där vi kunde gå ner på en liten skogsväg men vi hann inte fram innan moppen var nära. Han som körde kom i en hejdundrandes fart och när han fick syn på oss på vägen sakta han inte ner, måste jag nämna att han körde utan hjälm också på en trimmad moppe? Jag red först och Jonna red tätt bakom mig, när jag märker att han inte saktar ner så börjar jag söka kontakt och skrika stanna, stannaa, staannnaaa, STANNA men han blåste bara rätt förbi oss och Jonna fick kasta sig av. 
 
Detta slutade lyckligtvis bra men det hade kunnat gått hur snett som helst för hästarna, vi ryttare och moppedisten och han hade kunnat få betala dyrt om någon av hästarna skadat sig eller i värsta fall fått avlivas. Usch vill knappt tänka på vad som hade kunnat hänt..
 
Vårdslöshet i trafiken när det gäller hästar är inte ovanligt. Har ni varit med om nånting liknande? 
 
 
 


Postat av: Jennifer

Ja usch och fy för idioter i trafiken! Tyvärr har man varit med om liknande situationer alldeles för många gånger.. :( Tur att det gick bra!

2015-05-20 @ 11:10:53 / http://www.jenniferdressage.se/
Postat av: Ellen

Men fy va läskigt. Ibland undrar man va vissa personer har innanför pannbenet!

2015-05-20 @ 15:40:46 / http://ellenshorselife.blogg.se/
Postat av: Julia-Saga

Ja usch! Finns så mycket idioter! Mötte en hel parad med lastbilar som gjorde så en gång :/

2015-05-21 @ 07:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: