Sätter igång torsdagen

2015-05-07 @ 14:14:07 / Vardag
Hej på er! jag är fortfarande hemma från skolan, lite krasslig men jag mår bättre idag än förut så det börjar äntligen vända. Har tagit en lugn morgon och förmiddag, fått i mig lite mat och sett till att hästarna fått i sig mat. Mina gick utan täcke i förmiddags men så såg jag några oroväckande moln så nu fick de på sig täcken och så fick alla komma ut i sommarhagarna några timmar. Vi har börjat vänja in dom kortare stunder om dagen så nu går dom mellan 14-16 ungefär och så är två mål hö borträknade på det så snart kan de gå på gräs på heltid och det tror jag uppskattas.
 
Tänkte sätta igång och göra lite nytta, ska hoppa in i duschen och fräscha till mig sen dra på musik på högsta volym och få mitt rum skinande rent, har skjutit på det hela veckan men nu finns det inga ursäkter längre. 
Igår satte jag igång och börja tvätta hästgrejerna typ 5 fulla maskiner med bara vit tvätt så nu ska 16 vita benlindor som burrat ihop sig redas ut och rullas ihop i rätt par, det är inte det lättaste. Schabraken ska vikas och läggas på rätt plats och så ska jag se över så all tävlingsutrutsning är på sin plats.
 
Båda hästarna ska dressyras ikväll vilket jag ser fram emot det är som en liten morot till mig att tänka på när jag städar! Är jag smart så rider jag Rb först, det är enklast för att sedan hoppa upp på Queen. Med Rb jobbar jag mycket med att få tillbaka honom på bakbenen och kunna sätta perfekta övergångar från galopp-skritt och galopp-halt. Igår red jag och då var han perfekt mellan hand och skänkel, riktigt elektrisk och han gjorde otroligt bra travökningar så idag jobbar vi lite mer på samlingen. Det är dock lite tråkigt att träna honom för det känns som att jobbet jag gör är förgäves för att han snart ändå ska lämnas vidare...
Queen ska få sig en sista genomkörare innan lördag jag ska träna på tiometersvolter och överstrykningar (!!!) i den där konstiga krumeluren i LA:4an har ännu inte fattat grejen hur fan det ska gå till.. Men överlag mycket jobb med takt och avspändhet så ska det nog gå vägen. 
 
Sen ska det börjas förberedas till tävlingen på lördag, allt ska smörjas och packas ner så det bara är att packa in i transporten. För imorgon vet jag inte om jag har tid med det för vi ska på begravning på dagen sen ska Queen ridas och sen är det förmodligen redan kväll. Det är egentligen inte bråttom för vi åker inte förrän kl 12 på lördag så jag skulle hinna då med men samtidigt vill jag inte stå där lördagmorgon och inse att något inte är på sin plats eller så. Förberedelser håller mig lugn!
 
Ser jätte mycket fram emot helgens tävlingar men det kommer bli en lång dag då jag har cirka 5 timmar mellan mina klasser så jag får ladda upp med vatten, hö och kraftfoder till Queen och lite fikapengar att bjuda mamma som ställer upp för oss!
 
 
 


Postat av: Ellen

Jag har följt din blogg sedan Acrobats tid och du är verkligen inspirerande. Du har alltid varit duktig men du har verkligen utvecklats så mycket under tiden som man har följt dig. Fortsätt göra det du gör och glöm inte bort att du är grym. All lycka till i framtiden med allt. Tack för en bra blogg!

Svar: åh vad kul att du följt mig så länge!! himla kul att höra från dig:D
Evelinn Åkerman

2015-05-07 @ 22:29:57 / http://ellenshorselife.blogg.se/
Postat av: Ellen

Och krya på dig!

2015-05-07 @ 22:30:20 / http://ellenshorselife.blogg.se/
Postat av: Anna M

Krya på dig och lycka till i helgen!

Svar: tacktack<3
Evelinn Åkerman

2015-05-08 @ 08:18:06 / http://www.facebook.com/stenarvet
Postat av: Ingbritt Ekman

Kan bara hålla med...du är verkligen grym.
Jag kommer ner för trappan nu, men vet inte om jag får någon skjuts nästa helg...vi får se.
Försök att ta dig lite tid för vila, så det inte blir några bakslag...
Stort lycka till i helgen!

Svar: Tack snälla Queens mormor ;)Hoppas du kan komma! krya på dig! kram
Evelinn Åkerman

2015-05-08 @ 08:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: