Proteinfrukost

2014-04-17 @ 09:17:00 / Personlig träning
Nu när jag ändå är inne i träningens tecken så ska jag tipsa om mitt allra bästa recept! Som ni vet så går jag restaurangskola och utbildar mig till kock och jag brinner ju verkligen för träning av alla slag så att kombinera det är ju givet för mig, älskar mat och älskar träning. 
 
Man brukar ju säga att frukost är de viktigaste målet på hela dagen och varför inte slå till med nåt riktigt gott och hälsosamt då att starta dagen! (efter man druckit ett glas vatten och gått en pw;))
 
Bananpannkaka har ni säkert sett mycket av, det är något som går hett för tillfället. Just för att det är så enkelt och gott! Allt som behövs är 
  • 3 ägg
  • 3 banener
  • 1dl havregryn
Man kan välja hur många ägg och bananer man vill ha själv men jag brukar bara göra så att jag tar lika mycket av varje så är det enkelt att komma ihåg! Havregryn använder man för att få det lite mer matigt och mättande, men det märks knappt av när man äter sen. Detta brukar jag använda och det kan räcka till 1 högst 2 personer, beror på hur hungrig man är hehe
 
Såhär gör du: mosa bananen, knäck äggen och häll i grynet. Rör ihop allt och stek det på låg värme i steksmör. Tänk på att ägg lätt bränner så det behöver inte ligga på så länge. Klart. Snabbt, smidig, enkelt och gott! Äts ihop med lite vaniljkvarg och bär, för extra protein så häll i en dl proteinpulver om du använder dig utav sånt så har du en regäl stabil frukost att stå på. 
 
bild lånad från google
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: