Utvärdering Baucher bett

2013-08-19 @ 16:43:49 / Vardag
åh så många önskemål jag fått nu är utvärderingen äntligen här! efter att ha ridit lite mer än en vecka så lyckas jag skaffat mig en uppfattning.

 
Jag uppfattar bettet inte som starkare, men som stabilare, att vanligt två eller tredelat bett oavsett fasta eller lösa ringar känns inte lika stabilt. Jag personligen som ni vet har haft väldigt svårt att korta tygeln och sitta stilla med handen, det känns som bortglömt nu på detta bett då de är enklare att ha ett stadigt tag och han är inte lika vippig med huvudet när han får det fulla stödet från min hand. Jag känner att RB suger mer tag i bettet och jag vet inte om det beror på det men nu tycker jag han går med mer motor (men de kan ju också bero på nåt helt annat) 

Så ni med ganska ostadiga hästar eller om ni vet med er att ni har samma problem med händerna som jag haft så rekomenderar jag detta bett! Det är som sagt mycket stabilare på nåt sätt. 

Så jag kommer verkligen fortsätta rida med det och det får en stor tummen upp av mig!

 


Postat av: Anonym

Låter ju bra!!

2013-08-19 @ 17:15:01
Postat av: Fia-H E V O N E N S

Jag har ett sådant, använde det en gång och min häst flippade totalt.. Funderar på att ge det en hel vecka, så att han vänjer sig vid det, det verkar ju helbra! :D

Förresten, jag har en helgrym tävling! Där kan du vinna något dundersnyggt, ingen tråkig länk! ;-) http://hevonen.horseworld.se/2013/08/14/tavling/

// Fia -HEVONENS
www.hevonens.com

Svar: jaha okej! ja första gångerna tycker jag inte heller det kändes så bra, men sen blev det riktigt bra och jag tävlade på det och vi hade höjt oss 5% liksom :)
Evelinn Åkerman

2013-08-19 @ 20:34:42 / http://www.hevonens.com
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

Hmm, kanske värt att köpa! Har ju bara hört positiva saker om det och det kanske gör honom mer stabil i formen? :)

Svar: ja, jag tycker det har gjort min häst det iaf! bara köpa och testa, är inte så farligt dyrt heller! funkar det inte så funkar det ju inte:)
Evelinn Åkerman

2013-08-19 @ 21:07:57 / http://ponnymuppen.horseworld.se
Postat av: Annie Berggren

Rider du honom på två eller tredelat med det bettet? Och vart köpte du det? Funderar på att köpa det, har bara hört gott om det.. Verkar dock vara lite krångel med hurvida man kan tävla på det som tredelat.

2013-08-19 @ 22:24:25 / http://annieberggrens.blogg.se
Postat av: Rebecka

Min ponny passar inte på vanligt eggbett (fasta ringar) men enligt beskrivningen ovan skulle både jag och han trivas på detta bettet... Vad tror du om det? :)

Svar: javisst, min passade inte heller i fasta ringar då han bet tag i bettet och drog de ur händerna på mig men inget sånt på detta! de är ju bara att köpa och testa, inte speciellt dyrt ens!
Evelinn Åkerman

2013-08-20 @ 10:13:53 / http://dailyhorses.blogg.se
Postat av: Kajza

Jag red en del på det bettet i våras, innan vi gick över till bettlöst pga munproblem. Men jag har också bara positiva erfarenheter av det, även om vissa andra är av den övertygelsen att det är totalt värdelöst... ;-P

2013-08-20 @ 11:26:50 / http://kajza.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: