Utvärdering TUR

2013-08-12 @ 18:38:26 / Åsikter
Som några av er nog känner till är/var jag och rb med i en talangsatsning här i örebro län som är uppdelat i hopp och dressyr, jag tillhörde ju såklart dressyrdelen. Satsningen inriktade sig på ryttarens sits och inverkan med både uppsutten träning och den mentala biten och teori. Vi började hösten 2012.

Men jag är faktiskt besviken. Det här var inte det jag förväntade mig. Vi tränade en gång i månaden för Cecilia Brage och med just den biten är jag super nöjd för hon va bra! sen hade vi även programridningar för andra tränare och det va bra. Men jag tycker det var för få uppsuttna träffar och för lite engagemang.

Egentligen är min åsikt att dom borde satsa på några få, (det kanske inte hade blivit mig) men ett gäng ponnyryttare och storhästryttare som dom la ner lite mer tanke kring och försöka lyfta fram dessa. Kanske investera i Tur schabrak och likadana jackor ect.
Nu var det ju vissa som inte ens hade avsikter att tävla, varför ska man då ens få vara med?! Tycker distrikten borde vara med och lyfta fram fler unga ryttare och verkligen satsa på just dom som har framtiden för sig.
 
 
En annan sak jag är besviken på är att dom inte ens slutförde satsningen, det var bestämt en "Kick out" i Maj detta året, jag vet inte vad det innebär tror inte dom var så säkra på det heller om jag ska va ärlig, men förra årets Talang till Topp ryttare fick rida för Lussan (tror jag det va) och hade clinic. Men iallafall den här kick outen blev aldrig av i Maj, senare i juni skrev jag på våran facebooksida och undrare varför det dröjde. Svaret jag fick var att dom väntade på att dom i Hopp skulle bli klara för att vi skulle ha det tillsammans. Nu är det Augusti och vi har fortfarande inte haft en kick out. 

Nej besviken är jag. 


Postat av: Amanda Hellman

Åå vad synd! Det som verkar så kul! :/

Svar: Kul var det ju inte iallafall:/ en riktigt besvikelse
Evelinn Åkerman

2013-08-12 @ 21:40:40 / http://ecuality.blogg.se
Postat av: Julia

Varför göra en talangsatsning med sånna som inte ens har ambitioner att satsa? Och att dom inte ens fullföljde, blä säger jag bara.

Svar: eller hur! jag menar inget ont om dom men vissa var ju 50 bast och hade inte samma ambitioner så varför ens va med? då hade dom kunnat sparat in det och lagt ner mer på oss som verkligen vill bli bäst.. ååh så besviken..
Evelinn Åkerman

2013-08-12 @ 22:20:57 / http://Ponnymuppen.horseworld.se
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. tack så mycket! Vad roligt att du också ska dit, då kanske vi ses :)

Svar: de gör vi nog!
Evelinn Åkerman

2013-08-12 @ 22:47:29 / http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: