fortsättningen på Ponnyakuten

2013-01-16 @ 20:16:00 / Åsikter
För er som missat mitt åsiktsinlägg om ponnyaktuen så hittar ni det här.

Jag hördes det pratas om ponnyakutens casting som visades i söndags, jag sa till mig själv att inte kolla på det men tyvärr var jag tvungen att bryta det. och jag kan erkänna att jag forfarande står fast vid min åsikt och att det har verkligen blivit förvärrat.

Det dom visade på teven i söndags var KAOS. Jag blev så jävla förbannad.
jag förstår inte hur vissa människor tänker? hur dom inte ens kan tänka efter? svårt att inse att hästen blir irriterad och sur när du sitter och sparkar in dina sporrar i magen på dom och hur kan man inte märka dessa sporrmärken? PINSAMT. Hon som hade en ponny som drog iväg i stallgången och ut på vägen, varför försökte hon inte leda hästen med ett kedjegrimskaft eller kanske vara mer bestämd och säga till på skarpen någon gång? Hon som skulle lära en häst att galoppera men som inte ens hade galopperat förut, och så hade hon blivit rädd och inte försökt igen på fyra år. Idiot säger jag bara..
 
Blir så himla förbannad, ungarna flyger hej vilt, kan inte hålla kolla på varken armar eller ben, rycker ponnyerna i munnen.

Kan ni tänka er när dom ser tillbaka på det här om 5 år? jag skulle skämts ögonen ur mig!
 
 


Postat av: Alice

Det va bland det pinsammaste jag har sett! Jag ville verkligen inte kolla tillslut, och hur tänker alla föräldrar som köper en ponny till sin unge, barnet ville ju faktiskt! Åh, har aldrig sett nåt värre, de flesta av de som va där ska inte ens äga en ponny!

Svar: ja helt sant, håller så med dig!
Evelinn Åkerman

2013-01-16 @ 20:34:50 / http://aalicepersson.blogg.se
Postat av: Amanda

Helt rätt inställning!
Blev så jäkla sur på dom...

Svar: samma här, satt och spottade svordomar typ, haha...
Evelinn Åkerman

2013-01-16 @ 20:41:13 / http://ydrebranth.blogg.se
Postat av: Moa Mattsson

Håller med ! En del problem var ju hur fjolliga som helst.. Kan inte sitta ner i traven. Hallå ? hur tror hon att vi andra har gjort ? TRÄNAT !

Och sen att hon drar hästen i munnen när hon blir arg, det är väll inget problem man söker in till ponnyakuten med heller ? :O

Svar: så sant!! som om dom hittar på problem bara för att få komma med haha;)
Evelinn Åkerman

2013-01-21 @ 19:46:17 / http://mattssonmoaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: