Svar på frågestund del 1

2013-01-10 @ 14:40:00 / Vardag
Ger er några svar men ni får fler sen! Ni kan fortsätta skicka in frågor så ser jag till att svara på dom.

Vad är målet med RB under denna säsong? Både tävlingsmässigt och i ridbarhet och hantering liksom, ett mer utförligt svar som inte bara handlar om "starta LA dressyr med 65%" om du förstår vad jag menar? ;)
Svar: Bra fråga, jag vill kunna rida ihop honom i alla gångarter, för att kunna göra det måste vi jobba mer samling och träna upp bakdelen så han lyssnar på mig när jag tar ihop honom istället för att försöka slippa undan, jag vill också ha han stadig på tygeln i alla gångarter och i fattningarna då han lätt tappar fokus. Sen vill jag alltid utvecka steget och få in mer schwung, inte för att det är dåligt nu men det går alltid att förbättra! Vill också kunna rida LA med godkänd procent, men det får bli längre fram!

Hur ser ditt liv ut om 10år?
Svar: hmm, om 10 år är jag 25, då har jag flyttat hemifrån, bor förhoppningsvis tillsammans med min pojkvän, gärna i stan, Örebro alltså, jag har nog sålt Rb för länge sen, haft ett hästuppehåll och börjat jobba med nåt jag tycker är kul, varit ute och rest, kanske kommit igång med hästar igen vem vet, kanske i början på att starta en familj? hmm svårt att säga, jag skulle kunna drömma mig bort i hollywood men jag väljer att vara realistisk;)

Vad är du rädd för?
Svar: Döden. Jag är rädd för att dö eller att någon i min närhet skulle dö. Vet inte hur jag skulle hantera det eftersom jag nog aldrig varit med om att någon jag hållt mig nära har gått bort. Sen är jag väl rädd för spindlar, gräshoppor och andra småkryp.

Tävlade du b-ponny när du var yngre? Om du tävlade b-ponny kan inte du lägga upp lite bilder från det?
Svar: Japp det gjorde jag! och ja jag har faktiskt förberett ett inlägg om det som jag tänkte visa er.

Ditt mål med din häst 2013?
Svar: Att ut och få bättre resultat i LC och LB och ev. starta LA till hösten.

Ponny/Häst?
Svar: Oj, jätte svårt att välja. Jag har alltid varit "ponny-tjej" men nu till åren trivs jag väldigt bra ihop med storhästar också. Men jag kan säga att en välutbildad storhäst går före en välutbildad ponny. men en välutbildad ponny går nog före en "vanlig" storhäst. Ju högre ridbarhet, desto roligare blir det!

Dressyr/hoppning?
Svar: Utan tvekan dressyr!

Tävlar du? Isånnafall vad?
Svar:Ja jag är en riktigt tävlingsmänniska! Jag tävlar bara dressyr just nu på lokal nivå eftersom jag har en grön häst och på LB nivå. Har tävlat regionala LA P:1/LA:4/Lagtävlan för ponnyallsvenskan med min förra ponny men han växte jag ur..


 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: